Így fog kinézni végleges formájában a napelemes autó

0

Idén márciusban egy igen nagy lépést tett előre a SEV (Solar Electric Vehicle) kategória. Akkor indult be az első komoly jelentkezőnek számító Sion, melynek a német Sono Motors a gyártója. Most pedig azt is tudjuk, hogyan néznek ki a gyártásba került autók.

A SEV kategória sajátja, hogy az itt jelenlévő elektromos autók igen nagy mértékben képesek hasznosítani a nap energiáját. Persze azt senki sem állítja, hogy ezeket az autókat nem kell majd töltőre tenni, de tény, hogy a nap fényét ezek az autók nagyságrendekkel jobb hatásfokkal hasznosítják. A Sion fő attrakciója is ez. A felületeit befedő napelemek egy nap alatt közel 16-17 kilométerrel tudják megnövelni az alapból 250 kilométeres valós hatótávot. Mindez persze még messze elmarad a szükségesnek mondható mennyiségtől, de azét havi szinten is kimutatható energiát tud megspórolni ez a mennyiség is. Napjaink energiaárai mellett pedig ez sem egy elhanyagolandó tényező.

A müncheni székhelyű Sono Motors egy helyben rendezett sajtórendezvényen mutatta meg, hogy miként is néznek ki azok az autók, amik tavasszal gyártásba kerültek. Akik már leadták rendelésüket, nem kellett nagyon meglepődniük, hiszen a korábban bemutatott és a most megismert verziók között csupán apróbb külső eltérések vannak. A hajtáslánc, a technológia és a főbb külső ismertetőjegyek megmaradtak.

A változások között említhetjük az első fényszórókat, vagy éppen a középre került töltőnyílást, benne a kétirányú töltést is biztosító csatlakozókkal. A töltőnyílás alá egy légbeömlő került, tolatókamera került az autóra és a hátsó lámpatesteket is átdolgozták. A belső teret is a sorozatgyártáshoz is igazították, amiben továbbra is hangsúlyos szerepet kap a szabadon álló infotainment kijelző. A valódi mohát tartalmazó műszerfali panel is bekerült a műszerfalra. A napelemcellákon túl minden komponens a Sono Motors tervezése. Az autó gyártását a finn Valmet Automotive végzi majd.

A hálózati és a napelemes energia az autó 54 kWh kapacitású akkupakkjába kerül, ami LFP kémiás cellákból áll. A teljes töltöttség esetén nagyjából 250 – 300 km megtehető hatótáv várja majd a tulajdonost. AC ágon 11, míg DC ágon 75 kW a töltési teljesítmény. A tervezett nettó ár 25 125 euró.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!