Legördült az első sorozatgyártott Rimac a gyártósorról

0

Horvátország egyik technológiai ékkövét, a Rimac vállalatot talán nem kell senkinek külön bemutatni az itteni olvasóknak. A Rimac a semmiből indulva képes volt a hipersportautók kategóriájában megjelenni és igen gyorsan az élvonalba kerülni. Második autójuk, a Nevera pedig a napokban került gyártásba.

Hogy idáig eljutottak, az több éves kemény munka eredménye. 2012 körül már megjelentek az akkor még csak szárnyait bontogató elektromos autós világban. Ekkor kezdtek el dolgozni a Concept One nevű tanulmányautójukon, melyből mindössze 8 példányt gyártottak le és ez adta a C_Two alapját is. Ez utóbbi 2018 tavaszán mutatkozott be ami 1.85 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 412 km/h. Ennek az eredménynek az elérésében 1914 lóerő és 2300 Nm nyomaték segít.

Innen érkezett meg a Rimac a Nevera megalkotásához, ami egy erősen átplasztikázott C_Two tulajdonképpen. A Rimac szériaváltozata a Nevera névre lett keresztelve, mely a déli szomszédaink egy 2007-es váratlanul erős mediterrán ciklonjáról kapta a nevét. A Rimac Nevera közel 34 százalékkal hatékonyabb aerodinamikailag, mint a korábbi C_Two néven ismert prototípus. Jelenleg a Nevera a leggyorsabb és legdrágább (tisztán elektromos) autó amit pénzért meg tudunk venni. A végső modell paraméterei nem sokban térnek el a prototípus modelltől. A négy elektromos motor összteljesítménye 1914 lóerő, ezért cserébe a Nevera 1,85 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, míg 4,3 másodperc kell a 160-as sebességhez.

Az új elektromos hiperautó végsebessége 412 km/h, egyetlen töltéssel pedig akár 550 kilométert is meg tudunk tenni. A Rimac Nevera-ból csupán 150 példány készül, darabja 2 millió euróba fog kerülni. A jó hír pedig az, hogy aki eddig erre várt, hamarosan a garázsában tudhatja ezt kis finomságot, hiszen a gyártás beindult. Sokat mondjuk nem fognak gyártani belőle, hiszen az összeszerelés java kézzel történik , évi 50 darab formájában.

„Öt év fejlesztés és tesztelés, három generációs hajtáslánc-technológia, 18 prototípus, 45 fizikai törésteszt és több mint 1,6 millió kutatásra és fejlesztésre szánt óra után a Rimac Nevera legelső, sorozatgyártású változata legördült a Rimac új gyártósoráról. A Nevera gyártása kézi módszerekkel folytatódik, évente maximum 50 darabbal, amelyeket a világ minden tájára szállítanak ki az ügyfeleknek.”

Az első sorozatgyártott darab a #000 nevet kapta és azt meg is tartja magának a Rimac, mint demonstrációs és marketing eszközt.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!