Itt a kínaiak válasza az elektromos pickupok szegmensére

0

Újabb versenyző vette célba az elektromos pickupok piacát, méghozzá igen erős anyagi és technológiai lehetőségekkel a háta mögött. Szóval a mostani játékosok (Ford, Rivian, GM) jobb, ha felkészülnek a kínai Geely érkezésére.

A Geely (teljes nevén Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd) becélozta az elektromos pickup piacot és mint tudjuk, nekik aztán nem igazán kell aggódniuk az miatt, hogy mivel és miből gyárt le sok tízezer darab (vagy még több) elektromos pickupot. A csoport a 10 legnagyobb kínai autógyártó egyike és számos márka anyavállalata, köztük van a JIDU, a Lotus, a Volvo Cars és a ZEEKR. De ne felejtsük el azt sem, hogy a Polestar társtulajdonosa is.

Lehetőségek tehát bőven rendelkezésre állnak a Geely-nél, úgyhogy irány az egyik legjövedelmezőbb kategória. Ehhez pedig egy új márkát fog bevezetni a Geely, Radar Auto néven. A márka bevezetésén túl az első modelljük is megjelent a színen, ez lett az RD6. A típus megalkotásában a brit formatervezési veterán Peter Horbury egyaránt aktívan segédkezett. A pickupok mellett a későbbiekben más autótípusok is érkeznek, mint például SUV-k.

A Geely Holding Group vonatkozó sajtóközleménye szerint a Radar független márkaként indul. Saját kutatás-fejlesztési telephellyel Hangzhouban, valamint teljesen felszerelt elektromosautó-gyártó üzemmel Zibóban, Shandongban. Ennek ellenére ugyanúgy hozzáfér majd a Geely Holding Group összes járműtechnológiájához és az elektromos járművek közös alkatrészeihez, beleértve a Geely Sustainable Experience Architecture (SEA) padlólemezt is. Az RD6 pickup még az idén (2022 4. negyedév) gyártásba is kerül, de technikai leírás, vagy árak egyelőre nem ismertek.

A szabados megközelítést alkalmazó Rivian márkához hasonlóan a Radar Auto is szintén tervez egy közösségi életstílus-márkát, hogy összekapcsolja az elektromos járművek tulajdonosait egymással, más márkákkal, mindezt a természetben lehetőleg.

„A felhasználókkal szorosan együttműködve a Radar egy életstílus-almárkát is bevezet, a Radar Weekends-et, amely a szabadtéri életmódra összpontosít és különböző partnerekkel együttműködve egy szórakoztató, változatos szabadtéri ökoszisztémát hoz létre. A Radar Weekends a kempingfelszerelés márkával, a NatureHike-kal együttműködve különféle kültéri kempingkiegészítőket fejleszt ki a márka járműveihez. Ezen túlmenően a Radar a National Geographic China-val is együttműködött a Természet csodáinak védelme programban, amely azt az elképzelést hirdeti, hogy a szabadban kalandozás nem egyenlő azzal, hogy szennyezést, vagy bármilyen más nyomát hagyjuk magunk után.”

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!