Csak elektromos autókkal térne vissza a GM Európába

0

Mary Barra megerősítette a GM azon tervét, hogy növelje jelenlétét Európában mivel 2035-re teljesen elektromos termékcsaláddal erősítené piaci jelenlétét.

Ha valaki eddig irigykedve leste a tengeren túli ténykedését a General Motors elektromos elektromos autós üzletágának, annak van egy jó hírünk. A vezérigazgató Mary Barra arról beszélt nemrég, hogy a márka készen áll az európai visszatérésre.

Mindez egy jó hír. Ugyanis olyan nyalánkságok is megjelenhetnek hivatalosan Európa útjain, mint mondjuk a Cadillac Lyriq, vagy éppen a Chevrolet Equinox. A visszatérést azért írtam, mert a GM hivatalosan is jelen volt az öreg kontinensen, ám kivonultak 5 évvel ezelőtt, amikor az Opelt eladták a PSA Csoportnak. Pedig 90 évig jelen voltak Európában, de a sikersztori megszakadt 2017-ben. Akkor az Opel és a Vauxhall márkák 2,2 milliárd dollárért kerültek a PSA Csoporthoz, ami ma már szintén a Stellantis Csoport része.

Kína után ma Európa számít a második legnagyobb autós piacnak az elektromos modellek tekintetében, így joggal keltette fel kontinensünk a GM figyelmét újra. Szó se róla, az elektromos autók iránt az Államokban is egyre nagyobb a kereslet, de a GM már többször arról beszélt, hogy nagyban gondolkodnak. A nagyratörő tervekről Barra egy konferencián beszélt Los Angelesben (Milken Global Conference).

„Öt évvel ezelőtt eladtuk az Opelt a mai Stellantis Csoportnak és figyelembe véve a belsőégésű motorok üzletágát, nincs is ezért lelkiismeret-furdalásunk. Azonban továbbra is a növekedés lehetőségét vizsgáljuk, ennek fényében pedig újra belépünk az európai piacra, de már mint tisztán elektromos márka. Amit nagyon várok.”

A General Motors tehát keményen belehúz és mivel nem egy kis autómárka, számukra is igen erős lehetőségeik vannak arra, hogy kihasználják az autóipar átalakulását. Bár most elég sok tényező hátráltatja mindezt, de tisztán látszik az igény az elektromos autókra, ami nem fog csökkenni. A GM pedig próbálja ügyesen meglovagolni mindezt, 2035-től nem is akarnak foglalkozni a belsőégésű motorral. A cél elérése érdekében a pénzt sem sajnálja a GM. Ugyanis további 6,6 milliárd dollárt önt a gyárak fejlesztésére és a gyártói kapacitás bővítésére az autógyártó. 2025-re pedig legalább évi 1 millió észak-amerikai eladott elektromos autó a cél, amiből 600 000 darab pickup.