660 km hatótávval érkezett meg az új elektromos Mercedes SUV

0

660 kilométeres hatótávval érkezett meg a kimondottan elektromos autók számára fejlesztett platformra épülő harmadik modell, a Mercedes-Benz EQS SUV.

Az SUV bőséges helykínálatot éskényelmet nyújt akár hét személy számára is egy luxus, avantgárd belső térben. Erőteljes elektromos hajtáslánca, gyorsan reagáló 4MATIC összkerékhajtása és intelligens OFFROAD vezetési menetprogramjai révén az EQS SUV könnyű terepen is megállja a helyét.

Az új EQS SUV hosszú tengelytávolsága (3210 milliméter) megegyezik az EQS Limuzin méretével, azonban a modell több mint 20 centiméterrel magasabb. 5125 milliméteres hosszúságával, 1959 milliméteres szélességével és 1718 milliméteres magasságával nagyvonalú, SUV modellhez méltó belső teret kínál, amely a célirányosan felépített elektromos platform révén még praktikusabb. A második sor ülései szériában is elektromosan állíthatók. A csomagtartóban akár négy nagyméretű golftáska is elfér. Opcionálisan harmadik üléssor is rendelhető két különálló üléssel, valamint kiterjedt kényelmi funkciók is elérhetőek minden utas számára.

Az EQS Limuzin jelenleg a sorozatgyártású autók aerodinamikai világbajnoka. A modellnél felhasznált megoldások köszönnek vissza az EQS SUV esetében is, amelynek SUV formajegyei a tágasság és a kivételes aerodinamikai hatékonyság tekintetében is kiemelkedőek.

Az EQS SUV hátsó tengelyét minden esetben egy elektromotoros hajtásegység (eATS) hajtja, azonban a 4MATIC összkerékhajtással rendelkező verzióknál különálló eATS található az első tengelyen is. A megoldás a vonóerő intelligens, folyamatosan változó elosztását teszi lehetővé az első és a hátsó tengelyek között, miközben a lehető leghatékonyabban osztja be a teljesítményt. A teljes hajtáslánc kivételesen magas energiasűrűséget, fokozott hatékonyságot és kiszámítható erőleadást ígér.

Az EQS Limuzin volt a Mercedes-Benz első modellsorozata, amelyben vezeték nélküli (OTA) frissítésekkel teljesen új járműfunkciók érhetőek el. Az EQS SUV esetében a lehetőségek tárháza jelentősen kibővül. Például a Vontatmány Asszisztens vagy az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) Augmented Reality funkció a navigációhoz később on-demand aktiválható.

Az EQS SUV esetében a Mercedes-Benz újabb nagy lépést tesz a zéróemissziós mobilitás irányába, hogy teljesítse Ambition 2039 stratégiai tervét. A modell teljesen karbonsemlegesen készül. Az EQS SUV valós megoldást kínál az emissziómentes mobilitásra, az intelligens erőforrás-takarékosságra és az felelősségteljes körforgásos gazdaság megvalósítására az utakon is.

Az új EQS SUV elöl négylengőkaros, hátul pedig független, többlengőkaros futóművel rendelkezik. A folyamatosan változó lengéscsillapítással (ADS+) rendelkező AIRMATIC légrugózás alapfelszereltség, amelynek segítségével a jármű magassága több centiméterrel is növelhető. A hagyományos DYNAMIC SELECT menetprogramokon (mint például az ECO, a COMFORT, a SPORT és az INDIVIDUAL) túl a 4MATIC verziók különlegessége az OFFROAD program, ami a terepen történő haladást segíti. A 4,5 fokos hátsókerék-kormányzás szériafelszereltség, elősegítve a városi manőverezést és a fokozott menetdinamikát. Opcionálisan, OTA frissítés révén elérhető a hátsó kerekek 10 fokos elfordulása is.

Az integrált biztonság elve az autó teljes egészében jelen van, már az alapoktól kezdve. A többi Mercedes-Benz modellhez hasonlóan az EQS SUV is különösen merev utascellával, speciális gyűrődőzónával és modern asszisztens rendszerekkel rendelkezik. Az EQS SUV európai verziója az első Mercedes-Benz modell, amely képes észlelni a hátsó ülések foglaltságát is. Az autó figyelmezteti a sofőrt a hátul ülő utasok biztonsági övének használatára. További újdonság az ülésfoglaltság-figyelmeztetés. Az Európában alapfelszereltség részét képező rendszer képes felhívni a figyelmet a hátsó térben gyermekülésben hagyott gyermekekre.

Az elektromos intelligenciával történő navigáció megtervezi a leggyorsabb, legkényelmesebb útvonalat, beleértve a szükséges töltési megállásokat, méghozzá számos különböző tényező alapján, a torlódásokat és a vezetési stílus változásait is figyelembe véve. Emellett a rendszer képes vizuálisan megjeleníteni az MBUX központi rendszeren, hogy az aktuális akkutöltöttség elegendő-e ahhoz, hogy visszatérjünk a kiindulási pontunkra. 

Az ENERGIZING AIR CONTROL Plus rendszer négy alapkövét a szűrés, az érzékelés, a megjelenítés és a klimatizálás adja. A finomport, a mikrorészecskéket és más káros anyagokat is szűrni tudó HEPA (High-Efficiency Particulate Air) szűrő tökéletesen tisztítja a kívülről érkező levegőt.

Intelligens szoftvere révén az MBUX tökéletesen alkalmazkodik felhasználójához és személyre szabott javaslatokat kínál számos infotainment-, kényelmi és járműfunkcióhoz is. Az ún. zero layer koncepciónak megfelelően a legfontosabb alkalmazások mindig a látómező legfelső szintjén helyezkednek el, amit a szoftver a helyzet függvényében változtat.

A belső tér leglátványosabb elemét az opcionális MBUX Hyperscreen jelenti. A nagyméretű, ívelt üvegfelület szinte a teljes műszerfalon végignyúlik, amely alatt három különálló kijelző olvad egybe vizuálisan. Az első utas 12,3 colos OLED képernyője saját tartalmak megjelenítését teszi lehetővé, megkönnyítve a releváns járműfunkciók kezelését is. Európában az utas dinamikus tartalmakat is nézhet menet közben, az Mercedes-EQ intelligens, kamera alapú rendszerének köszönhetően, amely képes észlelni, ha a vezető is a dinamikus tartalomra figyel, és ez esetben lekapcsolja azt.

A Dolby Atmos sound system audiorendszer új szintre emeli a zenehallgatás élményét, egyedileg állíthatjuk be az egyes hangszerek vagy hangok elhelyezkedését. Így egy újfajta hanganimáció válik lehetővé: a hagyományos sztereó rendszerek kétoldali beállítása helyett a Dolby Atmos a tér teljes kihasználásával kínál 360 fokos zenehallgatási élményt.