Ennyi volt – áprilistól nem gyárt belsőégésű autót a BYD

0

A BYD bejelentette, hogy ezentúl csak tisztán elektromos és plug-in hibrid autókat fog gyártani. Különösebb figyelmeztetés nélkül állította le a belsőégésű motorral szerelt autók gyártását a BYD.

Na, hát ilyen az, ha valamit tényleg meg akar lépni egy autógyártó. A tavalyi év a nagy fogadkozások éve volt. Talán az összes olyan autómárka, ami számít ma a piacon, bejelentette, hogy az évtized végére legkésőbb (van, aki már 2025-ben) száműzi a tisztán belsőégésű hajtásláncokat a kínálatából. Vagy jobb esetben még a PHEV-nek sem hagynak mozgásteret. A kínai BYD szeptemberben állt elő a maga verziójával a kérdést illetően.

Már akkor elmondták, hogy ők sem akarnak foglalkozni a tisztán belsőégésű meghajtással. Legrosszabb esetben is minimum PHEV-eket akarnak gyártani, amibe benzin (vagy gázolaj) is kell a tovább haladáshoz. A döntés érinti az egyik legnépszerűbb BYD modell jövőjét is, ami az F3. Az autót 2005 óta gyártják Kínában, mint egy belépő szintű modellt, kezdőára 7000 dollár. Az első plug-in hibridet is ebből átalakítva mutatta be a BYD, F3DM (dual mode) néven. Tavaly szeptemberben nem beszéltek időpontról ezzel kapcsolatosan, ám április 3-án szépen csendben felkerült a BYD Twitter profiljára egy poszt:

„A BYD márciustól leállította a belsőégésű motorral szerelt autóinak gyártását. A BYD innentől kizárólag tisztán elektromos (BEV) és duális üzemre képest (PHEV) modellekkel foglalkozik. Ezzel a lépéssel a BYD az első autómárka a Földön, ami befejezi a tisztán belsőégésű hajtáslánccal szerelt autók gyártását.”

A lépés valóban közelebb volt mint gondolnánk, hiszen már februárban is a 90268 darab legyártott BYD személyautóból 87 473 darab volt NEV (New Energy Vehicle) kategóriás. Vagyis olyan autó, ami képes kizárólag elektromos módban megtenni egy adott távolságot. Az adatok még szebbek, ha a márciust nézzük, hiszen múlt hónapban már 106 658 darab NEV-járművet gyártottak le. Ebből 540 darab pedig a kereskedelmi jármű kategóriát erősítette. Tisztán belsőégésű autók már nem is szerepeltek a márciusi számokban. Ezek alapján pedig jól halad a BYD azon célja felé, ami 1,2 millió legyártott autót foglal magában 2022-re.

Természetesen a BYD továbbra is gyárt még alkatrészeket a korábbi modelljeihez, hiszen teljesítenie kell a szervizre vonatkozó kötelességeit és hát a régebbi BYD modellek tulajdonosai sem örülnének, ha nem lenne alkatrész az autóikhoz.