Új Gigafactory épülhet Kínában – kétmillió Tesla évente

0

A legújabb hírek szerint már a jövő hónapban elkezdheti a Tesla a második gigagyárának a tervezését Sanghajban. Ezzel több, mint kétszeresére növelheti éves termelését.

A Reuters általában nem szokott nagyon melléfogni az információival, ez már többször kiderült számomra is az évek alatt. Elektromos autós témában legalábbis szinte mindig bejönnek a pár hónappal korábban megírt híreik, így igencsak érdeklődve olvastam a legújabb cikküket a Tesla kínai terveivel kapcsolatban.

Mindez arról szól, hogy a jelenleg 450 000 darabos volumenre beállt Gigafactory 3 Sanghajban hamarosan már nem is az 1 milliós, hanem az évi 2 milliós darabszámra akarja beállítani a kapacitásait. Nem is olyan régen írtunk arról, hogy újabb információk kerültek ki a nyilvánosság elé, ezúttal a kínai hatóságoktól egy további tervezett bővítés kapcsán. A hónap elején már lehetett erős pletyka-szintű híreket hallani, akkor a kínai CNEV írt a bővítésről, majd a napokban pont a Reuters írt a hamarosan kilátásba helyezendő gyárbővítésről.

A városi önkormányzathoz benyújtott dokumentum szerint a Tesla Inc. azt tervezi, hogy bővíti az alkatrészgyártást sanghaji gyárában, kielégítendő a növekvő exportigényeket…”

Legújabb cikkükben pedig már nem is évi 1 millió, hanem 2 millió darab Tesla legyártására készülne a kínai üzem. Ezt pedig nem további bővítésekkel, hanem egy komplett új gyárépület megépítésével érnék el. A médium az értesüléseit az ügyben jártas emberekre információira alapozza. A jelentés szerint ezt az új Tesla-gyárat a meglévő üzem közelében építik fel, ami a Lin-gang Special Area ipari parkban található, a metropolisz délkeleti részén. A beruházás összege és a tervezett befejezési dátum nem derült ki a szivárogtatóktól. A Tesla a Reuters kérdésére nem kívánt nyilatkozni. A sanghaji önkormányzat szintén nem reagált a megkeresésre.

Ha valóban ez a terve Elon Musknak, akkor ezzel a kétmilliós gyártói kapacitásával a Tesla lenne a legnagyobb külföldi gyártó Kínában. A hírügynökségek adatai szerint a Toyota 1,6 millió autót épített különböző vegyesvállalatokon keresztül 2021-ben. A GM-nél ez a szám 1,4 millió jármű volt a SAIC-cal közösen – de a GM és a Toyota összes hajtáslánc-típusára vonatkoztatva. A Volkswagen jelenleg egymillió elektromos jármű gyártási kapacitásának kiépítését tervezi Kínában 2023-ig. Mint az összes eddig Tesla-bővítésnek, ennek a legújabbnak a hátterében is a növekvő exportigény áll.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!