A Volkswagen a jövő hónapban dönthet egy új elektromos autógyár végleges helyszínéről, valamint az idei év második felében termelésnövelést hajt végre a német vállalat.
Nem vitás, hogy a Volkswagen, mint márka nagyot ment 2021-ben az elektromos autók terén. Csak Európában 263 ezer darabot tudtak eladni, a legnépszerűbb modellek a tisztán elektromos meghajtásúak voltak, vagyis az ID.3 és az ID.4.
Mindkét modell és a Csoport más márkáinak egyes elektromos típusai (pl.: Audi Q4 e-tron, CUPRA El-Born) egyaránt Zwickauban készülnek jelenleg is, ami a Trabantos időszakból sikerrel lépett át a világ egyik legnagyobb és legmodernebb elektromos autókat gyártó üzemévé. Azonban így sem volt elég az a mennyiség, ami itt készült a tavalyi évben, legalábbis a Reuters szerint.
A cikk egy érdekes teóriát vezet le, ami szerint a Volkswagen egy újabb európai üzem megépítését tervezi, ahol elektromos modelleket gyártana. Tenné mindezt azért, mert bár a zwickaui üzemből tavaly 730 ezer darab legyártott autót várt a vezetőség, a helyi szakszervezeti képviselők szerint csupán kevesebb, mint 400 000 tudott elkészülni. Természetesen ez sem kevés, de idén a nagy rivális Tesla biztosan berobbantja a rakétáit a Giga Berlin segítségével. Így a VW sem teheti meg, hogy nem tud eladni elektromos autót a leendő vásárlóknak. Ha valakinek van manapság 15-20 millió forintnak megfelelő eurója Németországban egy új e-autóra és csak fél-1 éves várakozás után kaphatja meg azt, könnyen a konkurenciánál köthet ki.
A Reuters azt állítja, hogy a leendő helyszínt márciusban jelenti majd be a Volkswagen. További érdekesség, hogy az új üzem nagy eséllyel lesz az a Wolfsburg melletti új gyár, melyről Herbert Diess is beszélt pár hónapja a Trinity projekt kapcsán.
A “Trinity” projektnév a latin “trinitas” szóból ered, jelentése pedig szentháromság, hármas egység. Ennek megfelelően a Trinity három kulcsfontosságú témára épül: egy teljesen új fejlesztésű elektromos platformra a legkorszerűbb szoftveres háttérrel, a kínálati rendszer egyszerűsítésére és egy teljesen hálózatba kapcsolt, intelligens gyártásra a wolfsburgi központi üzemben. Hogy végül hol és milyen új üzemet akar elindítani a Volkswagen, az pár héten belül kiderülhet, ahogyan az is, hogy valóban egy elektromos szedán lesz az első Trinity-alapú VW elektromos autó?