Túlteljesítette a Volkswagen Csoport a CO2 kvótát

0

Jelentős előrelépést ért el járműflottája szén-dioxid-mentesítése területén a Volkswagen a hosszú távon fenntartható, szoftverközpontú mobilitási konszernné válás felé vezető útján.

2021-ben Norvégiát és Izlandot is beleértve összesen 472 300 legalább részben elektromos hajtásrendszerű autóját szállította ki az Európai Unióban, azaz 64 százalékkal többet, mint a megelőző év során. A tisztán elektromos járművek (BEV) és a plug-in hibrid modellek (PHEV) együttes aránya az összesített kiszállítások 17,2 százalékára emelkedett (2020: 10,1 százalék), s a vállalatcsoport mintegy 25 százalékos részesedéssel a BEV-szegmens egyértelmű piacvezetője Európában.

Az előzetes adatok alapján a Volkswagen Csoport 2021-ben 118,5 g/km átlagos szén-dioxid-kibocsátást ért el új személyautói európai unióbeli flottájával, mintegy két százalékkal maradva az előírás szerinti célérték alatt. A végleges megerősítés egy későbbi időpontban várható az Európai Bizottság részéről. A Bentley és a Lamborghini károsanyag-kibocsátását külön értékelték, ezért jelen adat nem tartalmazza őket.

Amint Christian Dahlheim, a vállalatcsoport értékesítési igazgatója kifejtette: “Számos vonzó új modellel a tavalyi év során jelentősen tovább gyorsult a teljes vállalatcsoportra kiterjedő elektromos offenzívánk. A tavaly Európában kiszállított autóink közül csaknem minden ötödik készült legalább részben, ezek több mint fele pedig tisztán elektromos hajtással. Ezzel tovább csökkenthettük a szén-dioxid-flottakibocsátást, teljesítve az EU-célkitűzést, emellett számos új ügyfelet is megnyerhettünk az elektromos mobilitás számára. NEW AUTO stratégiánk keretében az elkövetkező évek során is következetesen folytatni kívánjuk portfóliónk elektromossá alakítását és 2030-ra pedig már a tisztán elektromos autók 60 százalékos európai részesedése szerepel terveinkben.”

A vállalatcsoport célja, hogy 2025-re világszerte az elektromos járművek vezető szállítójává váljon. Ennek megfelelően a 2022 és 2026 közötti időszakra az elektromos mobilitás területére mintegy 52 milliárd euró, a modellportfólió hajtásrendszereinek hibriddé alakítására pedig további nagyjából 8 milliárd euró beruházást irányoztak elő.