60 másodperc alatt cserélhető akkus e-autót dob piacra a Geely

0

Az akkucserén alapuló elektromos autókat sokáig nem működő modellnek tartották és bizony tény, hogy sok gyártó próbálkozott meg vele korábban, még a Tesla is. De aztán valamiért úgy látták, hogy a dolog technikailag (vagy más szempontok alapján) nem működőképes és nem érdemes pénzt lapátolni ebbe a dologba.

Ellenben csupán 2-3 év alatt a kínai NIO a semmiből szépen csöndben felépítette a saját megoldását a témára és az erre alapozott első kínai cseretelep-hálózatot. Mindez ma már ott tart, hogy a márka ki merte hozni a nagyvilág elé a technológiát, aminek első állomása a nemrég átadott első Kínán kívüli állomás megépítése volt Norvégiában.

A sikeren felbuzdulva rövid idő alatt már a második olyan kínai kezdeményezésről olvasni, ami szintén egy saját akkucsere-hálózaton alapszik. Múlt héten a kínai CATL jelentette be, hogy saját megoldáson dolgozik ezen a téren és készek a technológiát megosztani az érdeklődő autóipari szereplőknek.

A hétvégén pedig a szintén kínai Geely és a Lifan robogógyártó által alapított vegyesvállalat, a Maple rukkolt elő a maga elképzelésével a témára. Természetesen itt is az akkucsere van a középpontban. Magáról a hálózatról és annak adatairól egyelőre nem sokat árultak el, viszont az első, ezzel a hálózattal kompatibilis elektromos autóról annál többet.

Az autó a Maple Leaf 60S nevet kapta és hasonlóan más gyártók nevezéktanához, a Maple autójának típusnevében sem véletlenül szerepel a hatvanas szám. Az elektromos autók típusjelzéseiben leginkább az akkupakk kapacitása, vagy a teljesítmény tükröződik vissza. Azonban a Maple Leaf 60S az akkucserére lett kihegyezve, így ennek az autónak a nevében a 60S arra az időtartamra vonatkozik, míg egy akkucsere teljesen elkészül.

A NIO 3-4 perces művelete sem gyenge alkotás, de ha a Geely valóban képes lesz működő modellként üzemeltetni egy 60 másodperc alatt megtörténő cserét felmutatni képes hálózatot, akkor a sok „én 3 perc alatt végzek a benzinkúton” jellegű beszólásnak nem sok alapja lesz. Sajnos magáról az autóról sem tudni sokat, csupán a 4730 mm-es hosszúság, a1804 mm-es szélesség és a 2700 mm-es tengelytávot ismerjük. Reméljük, hogy a februári debütálása alkalmával még több infót oszt meg a nagyvilággal a Geely.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!