Téli teszten a VW legújabb elektromos autója az Aero B

0

A Volkswagen második elektromos szedánja (a csak Kínában 2019-ben piacra dobott e-Lavida után), az Aero B várhatóan az év végén, vagy 2023 elején debütál.

A Volkswagen Aero B (jelenlegi nevén) egy furcsa jószág, hiszen az aktuálisan ismert menetrend alapján nem illik egyetlen ID. modell közé sem, márpedig a Volkswagen egy ideje ezen termékcsaládon belül mutatja be tisztán elektromos modelljeit. Ha az Aero B végül valóban ID. járműként mutatkozik be, a nevezéktan alapján minimum a 7-es nevet kellene majd kapnia.

Az első prototípus a Los Angeles-i Autószalon előestéjén mutatkozott be. A bemutatón Scott Keogh (A Volkswagen amerikai divíziójának vezetője) megerősítette, hogy a modell sorozatgyártásba kerül. Akkoriban még úgy nyilatkozott, hogy a gyártás beindítására 2022-ben sor kerül. Sajnos úgy tűnik, hogy erre viszont még 2023-ig várni kell. Ezt maga Ralf Brandstätter, a Volkswagen vezérigazgatója mondta el egy LinkedIn bejegyzésben. Az elektromos újdonság több nevet is kapott a bemutatása óta. Ralf Brandstätter legutóbb Aero B néven hivatkozott rá, valamint, hogy „kiváló és tágas, mint egy Phaeton, plusz hatalmas csomagterű. 700 km-es hatótávjával egy igazi bajnok”.

Ha valóban 2022-ben, vagyis idén beindul a típus gyártása, akkor jogos lehet addig is minél több teszt elvégzése, elkerülendő a későbbi hibákat, melyek akár visszahívási akciókhoz is vezethetnek. A friss kémfotók alapján a Volkswagen mérnökei megragadták a lehetőségeket, amit a téli körülmények biztosítanak és tesztútra vitték az Aero B szedán változatát.

Hogy az autón látható elemek és formai megoldások végül milyen formában köszönnek vissza a végleges autón, azt nem tudni, erre várnunk kell a vélhetően még az idén megtartandó premierre. Az Aero B a méretéből és a tudásából kiindulva vélhetően a Tesla Model 3, a BMW i3 szedán, vagy éppen a Polestar 2 ellen állhat a rajtvonalhoz.

Az Aero B kombi és szedán alapjait nagy eséllyel az ID. Vizzion névre keresztelt limuzin adja, abban a bemutatásakor egy 111 kWh-s egységről beszélt a márka, 225 kW teljesítményű motorokkal. A gyártás helyszíne Németországon belül marad, pontosabban az Emden melletti üzemben, ahol jelenleg a VW Passat is készül (még). Ugyanis 2020 végén a márka felügyelőbizottsága komoly anyagi fejlesztéseket jelentett be üzemeihez kapcsolódóan, elősegítendő az elektromos modellek gyártását. Ennek megfelelően Szlovákiába helyezi át a VW Passat modellek gyártását a németországi Emden üzemből. Az első szlovákiai Passat 2023-ban gördül majd le a szerelőszalagról, míg az emdeni üzem az elektromos modellek előállítására áll át. Az ID.4 után ott kezdik meg az új teljesen elektromos kombi modell gyártását is.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!