Túl a 700 darabos akkucsere állomásán a NIO

0

A NIO a hétvégén bejelentette, hogy letelepítette a 700. akkumulátorcsere állomását Kínában, mellyel elérte az új ütemtervét amit kitűzött maga elé a 2021-es év végére.

Azt hiszem nyugodtan kijelenthető, hogy az akkumulátorcserén alapuló elektromos autók ásza a kínai NIO. Persze nem ők voltak az elsők, akik próbálkoztak ezzel és a sikerüket látva talán nem is az utolsók. De a NIO tudott eddig egyedül működő modellt felépíteni a technológiára, az biztos.

Hogy mi a NIO titka, azt természetesen nem fogjuk megtudni, de hogy a sok kétkedés ellenére jól működnek, az nem kétséges. A stabil működés pedig csak egy dolog, hiszen a hálózat bővülése folyamatos, ráadásul a NIO elhozza a technológiát Európába is. Az pedig csak hab a tortán, hogy a norvég NIO vásárlók 92 százaléka nyitott az akkubérlés lehetőségére.

Európa tehát hamarosan egyre több ilyen állomást kaphat, de addig is nézzük meg, mi a helyzet a márka hazájában, Kínában.

A NIO 700 Power Swap állomásból (150 darab az autópályák mentén), 534 Power Charger villámtöltő állomással, ahol 3020 darab villámtöltő található és 3319 darab célállomás töltőből álló hálózattal rendelkezik Kínában. A csereállomásokat összességében 5,3 millió alkalommal használták.

Itt azonban nem áll meg a NIO, 2025-ig a cél globálisan a 4000 állomás megépítése, ebből 1000 lenne Kínán kívül.

„A NIO tovább bővíti NIO Power töltési és cserehálózatát, hogy jobb energiaszolgáltatási élményt nyújtson gyorsan növekvő felhasználói bázisának. Idén a NIO megemelte 2021-re vonatkozó célját is: az év végéig az eredeti 500 helyett több, mint 700 akkumulátorcsere állomást telepít majd.2022 és 2025 között a NIO vállalja, hogy 600 új akkumulátorcsere állomást telepít Kínában. 2025 végére a NIO-nak több mint 4000 NIO akkumulátorcsere állomása lesz világszerte, ebből körülbelül 1000 Kínán kívül.”

A gyártó szerint egy ilyen állomásban 14 akkunak lesz hely, melyből 13 mindig feltöltött állapotban várja az autóst, a hiányzó helyre pedig az aktuálisan lecserélt pakk csúszik be. A folyamat teljesen automatikusan megy végbe, nagyjából 3-4 perc alatt. Egy ilyen állomás naponta akár 312 cserét is meg tud valósítani, ha szükséges. A legjobb pedig, hogy a NIO visszafelé is gondolkodik, tehát a már évek óta kapható 70 kWh-s akkupakktól kezdve a továbbfejlesztett 84 kWh-s, a 100 kWh-s és még a legújabb 150 kWh-s akkuk is cserélhetők lesznek.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!