A BMW i3 a világ egyik legismertebb formájú elektromos autója. A maga idejében (és talán még napjainkban is) szép feltűnést keltett, ha valahol felbukkant. Pedig a forma nem mai, a 2011-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, a gyártás pedig 2013 júliusában kezdődött a németországi Lipcsében.
Azóta számos formai és tartalmi újításon esett át az elektromos BMW i3, melyek leginkább az akkupakk kapacitását érintették, természetesen pozitív irányba. Jelenleg háromféle akkumulátorral lehet BMW i3-at vásárolni, új és használt állapotban: 60, 90 és 120 Ah. Az autó fogy is szépen, ez a BMW egyik legkeresettebb modellje. A BMW Group lipcsei gyárában 2020 október 15-én látott napvilágot a kétszázezredik BMW i3 olyan csendben, mint mindig. A Fluid Black metál karosszériaárnyalatú, BMW i kék betétekkel kiegészített BMW i3s modell egy szászországi ügyfél garázsába gurult be, a gyártósorok pedig azóta sem pihennek.
Ezek alapján joggal hihettük, hogy a márka állít majd egy méltó utódot, meghagyva a főbb formai elemeket, ám elkezdtek érkezni a hírek és a nyilatkozatok arról, hogy nem lesz utódja a típusnak és hamarosan be is fejeződik annak értékesítése.
A dolgok jelen állása szerint Európa tekintetében egyelőre nem kell tartani az i3 kivezetésétől. Azonban Kínából most új infók érkeztek. Az ottani hatóságok sose csináltak nagy ügyet a titoktartásból, így szivárgott már ki korábban például a Volkswagen ID.6, vagy éppen az Audi Q5 e-tron külsője, azok premierje előtt. Ezúttal egy igen érdekes autóról érkeztek képek a messzi Ázsiából. A képeken szereplő BMW érdekessége, hogy annak hátulján az i3 típusjelzés látható.
A képeken gyakorlatilag egy 3-as BMW látható, ám mégis i3 típusjelzés van az autón, ami több kérdést is felvet. Elsőként azt, hogy ez lesz az i3 utódja globálisan? Vagy ez csak egy kínai piacra szánt különlegesség? Az autó mellé csatolt adattáblán az alábbi adatok lettek feltüntetve:
- Tengelytáv: 2966 mm (ez nagyjából megegyezik a Kínában már kapható hosszított 3-assal)
- Tömeg: 2029 kg
- Alapfelszereltségként érkezik a hátsó légrugó
- 335 LE teljesítmény
- 180 km/h végsebesség
Hogy a képeken látható autó a világ melyik piacain bukkan fel és mikor, valamint a további technikai adatokat a jövőre tartandó Peking Auto Show-n ismerhetjük meg.