“Olcsó húsnak híg a leve” – tartja a mondás és bizony sokszor be is igazolódik, hogy nem alaptalan ez a közmondás.
Azonban nagy ritkán vannak kivételek is, ilyenkor viszont elégedett lehet azon bizonyos olcsó hús választója, hogy jól döntött. Pontosan ez a helyzet áll most fenn a Dacia Spring Euro NCAP töréstesztje után, ugyanis a Spring eredménye még az egyik legnépszerűbb elektromos autó, a Renault ZOE 2021-es kiadásának eredményeit is lepipálta.
Az 1 csillagos eredmény nem igazán biztató az eredendően kínai eredetű elektromos autótól. Ám a nulla csillag még ennél is rosszabb, amivel sajnos a ZOE büszkélkedhet. Ilyen eredménye csupán két autónak van a ZOE-n túl, ez a 2017-es Fiat Punto és a 2018-as Fiat Panda. Amiért ilyen botrányosan ítélték meg a ZOE-t az ítészek a vezető mellkasvédelmét gyengének minősítették az elülső ütközés során és az oldalsó (B) oszlop ütközési tesztjén a vezető feje ténylegesen érintkezett azzal. Ezenkívül nem volt légzsák az első ülések között, mint sok új járműben és gyenge ostorcsapás elleni védelmet nyújt.
A Dacia Spring jelenleg a legolcsóbb új elektromos autó Európában, ezzel pedig a Renault tulajdonában álló Dacia folytatja az újraélesztése óta megkezdett utat, vagyis elérhető áron adni a mobilitást. Józan kompromisszumok árán. A Spring töréstesztjének eredménye pedig pont annak fényében meglepő, hogy a Dacia Springet és a Renault ZOE-t is ugyanaz gyártja.
Ha elolvassuk az Euro NCAP leírását arról, hogyan teljesített a Dacia Spring ugyanezen teszteken, a dolgok nem tűnnek sokkal rózsásabbnak. A Spring gyenge védelmet nyújtott a próbababák lábának. A műszerfal sérülésveszélyt jelentett, bár első fejtámlái jobb ostorcsapás elleni védelmet nyújtottak, mint a Zoéban; a hátsók ugyanolyan hatástalanok voltak, mint a Renault-ban. A Spring azért is kapott büntetést, mert a teszt után nehezen tudták kinyitni a vezetőajtót. Azonban pluszpontokat kapott az eSegélyhívó rendszerért, amely hiányzott a Zoe-ból: ez automatikusan hívja a segélyszolgálatot, ha ütközést észlel.
A Spring rendelései már 40.000 felett járnak és emellett a márka speciális nagykövetévé vált azzal, hogy olyan ügyfeleket is megnyert a márkának, akik életükben először vásárolnak Daciát (10-ből 8 Franciaországban).