Új hajtáslánccal frissült az elektromos Mercedes-Benz eVito

0

A Mercedes-Benz bemutatta az eVito elektromos furgon hajtásláncának (eATS) átfogó frissítését. Az akkumulátor kapacitása 70 százalékkal 60 kWh-ra nőtt. Emellett a kisteherautó gyárilag egyenáramú gyorstöltési funkciót is kapott.

Sok más elektromos autóhoz hasonlóan a tisztán elektromos Mercedes-Benz eVito is megújul a hajtáslánc tekintetében. Mivel ezek az újítások javarészt új alkatrészek képében realizálódnak, nem sok esély van arra, hogy a régebbi elektromos Vitok is megkapják az újdonságokat. Bár hivatalos kommunikáció egyelőre nem érkezett, de vélhetően ez is csupán idő kérdése.

Az eVito hajtásláncának története egy hullámvasúthoz hasonlítható. Hiszen első bemutatkozásakor az akkupakk kapacitása 41,4 kWh volt (150-180 km hatótávval), kizárólag AC fedélzeti töltővel. 2020-ban jött az első ráncfelvarrás, azóta az eVito és az EQV furgon közös hajtásláncon osztozott: 150 kW teljesítményű motor (362 Nm nyomatékkal) és 90 kWh-s akkupakk formájában, 421 km WLTP hatótávval. Itt már jelen volt a DC villámtöltési képesség is 110 kW teljesítményig. Idén októberben aztán bemutatkozott az eVito-EQV párosból egy kedvezőbb áru, 60 kWh-s akkupakkal szerelt változat is.

A furgon kiépítése is kettő lehetőséget mutat, ami leginkább a felépítmény hosszát határozza meg. A leendő vásárló választhat a Long (5140 mm) és az Extra Long (5370 mm) opciók közül. Utóbbi kivitelbe akár 9 személy szállítására alkalmas ülés szám is beépíthető. Ugyanez a kettősség köszön vissza a végsebességben is, hiszen alapból 140 km/h, de kérhető 160 km/h korlátozással is az elektromos eVito.

Most pedig egy új hajtáslánc is érkezőben van. Konkrétan az eVito „panel van” esetében: Az eVito Tourerrel ellentétben megtartja 85 kW-os aszinkron motorját (70 kW folyamatos teljesítmény), és nem vált át a 150 kW-os motorra. A kisteherautó a 41,4 kWh-s akkumulátor helyett a jövőben 60 kWh-s egységgel érkezne. A nagyobb, 90 kWh-s akkumulátor viszont még felár ellenében sem lesz kapható. Az eVito kisteherautó a töltési teljesítmény tekintetében is követi a Tourer adatait: az 50 kW egyenáramú töltőteljesítmény alapfelszereltség és felár ellenében az eVito kisteherautó akár 80 kW teljesítménnyel is tölthető lehet a jövőben. A 10 és 80 százalék közötti töltési idő így 50 vagy 35 perc. Ezenkívül a vízhűtéses váltakozó áramú beépített töltő háromfázisú töltést tesz lehetővé 11 kW teljesítménnyel. Az alap kiépítésű darabok végsebessége 80 km/h, opciósan ezt 100, vagy 120 km/h-ra is feltornázhatjuk.

Az eVito kisteherautó árát tekintve nettó 45.990 euróról indul. Ezenkívül egy négyéves karbantartási csomag fedezi az ebben az időszakban végzett karbantartási munkák költségeit. A Mercedes-Benz akkumulátortanúsítványa szerint 160.000 kilométerig vagy nyolc évig biztosít garanciát erre a komponensre.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!