Hatalmas változás előtt áll a Honda elektromos stratégiája

0

Japán második legnagyobb autógyártója, a Honda most fejlettebb elektromos járművek technológiával rendelkező partnert (vagy partnereket) keres saját fejlesztései érdekében.

A hírt a cég új vezérigazgatója, Toshihiro Mibe jelentette be. Japán második legnagyobb autógyártója fejlettebb elektromos járműtechnológiával rendelkező partnert (vagy partnereket) keres a saját fejlesztéseihez.

A Honda a Toyotával együtt a hibrid hajtáslánc-technológia úttörője közé tartozott, de akárcsak fő helyi riválisa, mostanra ő is lemaradt a többi autógyártó mögött, akik jelentős mértékben fektettek be a tisztán elektromos járműfejlesztésbe. A Honda újdonsült vezérigazgatója most – annak érdekében, hogy minél szorosabban felzárkózzanak az előnyt szerzőkhöz – azt szeretné, ha az autógyártó összeállna egy másik, nagyobb tapasztalattal rendelkező autógyártóval.

Toshihiro Mibe, akit idén áprilisban neveztek ki a Honda élére, és akinek nem ismeretlen a Honda világa, ugyanis ő volt a gyártó korábbi kutatás-fejlesztési főnöke (és ő segített a gyártónak fenntartani kapcsolatát a General Motors-szal), nem kevés tapasztalattal rendelkezik az autógyártók közötti partnerségek életben tartásában. Az Automotive News szerint a közeljövő talán legfontosabb célja a japán autósóriásnál, hogy létrehozzanak egy hosszú távú együttműködést egy olyan autógyártóval, amely fejlettebb elektromos járműtechnológiával rendelkezik. Mindezt pedig természetesen azért teszik, hogy a saját pozíciójukat javítsák a szegmensben.

Mibe arról is beszélt korábban, hogy a Honda 2040-re teljesen elektromos autómárka lesz, bár nagyobb járművei valójában hidrogén-üzemanyagcellát tartalmaznak, így a japánok vélhetően nem az akkumulátorfejlesztésre koncentrálnak majd.  A Hondának jelenleg csak egyetlen 100%-ban elektromos autója van a kínálatban, a Honda e, amely csak Európában kapható. De nagyszerű formaterve és a kivitelezés minősége ellenére nem népszerű, mert kategóriájában is alacsonynak számító hatótávolsággal rendelkezik, relatíve magas árért cserébe.

Az ígéretek sem maradtak ki a főnökváltás kapcsán. Bejelentették, hogy a következő 5 évben 10 új elektromos autót dobnak majd piacra. Az, hogy ez alatt pontosan mit értenek, nem világos, hiszen elképzelhető, hogy ebbe a számba beleszámítják a plug-in hibrid hajtással szerelt modelleket is. Ami ennél valószínűbb, hogy versenybe szállnak a nagy riválissal, és egy – a Toyotánál is jobb – hidrogénüzemű hajtási technológia fejlesztésébe fektetnek be.

Most még nem derült ki, hogy a Honda melyik gyártóval szövetkezhet az elektromos járművek fejlesztésének felgyorsítása érdekében. A logikus lépés az lenne, ha egy másik japán autógyártóval egyesítenék erőiket, hiszen a nagy japán autógyártók képviselői már megkezdték az együttműködési tárgyalásokat a Japan Automobile Manufacturers Association (JAMA) égisze alatt.

Mielőtt további kapcsolatokat létesítenének az autógyártókkal, a Honda azt tervezi, hogy kibővíti a partnerségét a General Motors-al. A Honda és a GM partnerség célja, hogy közös platformra építve közösen fejleszthessenek elektromos autókat Észak-Amerikában. Valamint megosszák egymás között az elektromos hajtásláncokat.

A Honda már más autógyártókkal is megerősítette kapcsolatát, különösen a Mazdával és a Subaruval. De a Forddal és a Volkswagennel is, ami kifejezetten az elektromos járművekre és az autonóm vezetéstechnikára összpontosít.

Mibe így válaszolt a kérdésekre: “Úgy érezzük, hogy mindenki rohan a villanyosítás felé, különösen Biden elnök úr hivatalba lépése után. Mindez eltarthat még egy ideig. Tehát most nem akarunk túl sok erőfeszítést fordítani minderre és kimeríteni magunkat. Nem hiszem, hogy egyedül kell véghez vinnünk az elektromosítást. Olyan partnerekkel kell összefognunk, mint a GM. Majd egy bizonyos mennyiségre kell koncentrálnunk az üzleti megvalósíthatóság biztosítása érdekében. Ez a stratégiánk lép életbe a kezdeti időszakra Észak-Amerikában. Amint elérünk egy bizonyos mennyiséget, megfontoljuk az eredeti Honda termékek bevezetését.”