Meglehetősen olcsóért, 7990 eurós listaáron rendelhető Németországban a legkisebb tisztán elektromos Opel, amit a Rocks-e nevet kapta.
Az Opelnek már voltak városi kisautói az évek során, elég ha csak visszagondolunk a Karl és az Adam modellekre, melyek azóta már megszűntek. Oké, azok sem voltak ennyire kicsik, mint a targoncaméretű Rocks-e. Az Opel szerint a Rocks-e a világ első “fenntartható városi járműve”. Hogy egy kicsit pontosítsuk a dolgot, a Rocks-e nem egy új autó és nem is autó. A franciák már közel egy éve árulják ezt a modellt Citroen Ami néven, továbbá az EU osztályozása szerint ez csak egy négykerekű motor.
Menő, és igazán városi. A Rocks-e egy az egyben Citroen, ezért az 5,5 kWh-s akkumulátort is megörökölte az Ami-tól. Ezt a pici akkucsomagot közel három és fél óra alatt tölthetjük tele egy otthoni 230-as konnektorból. Ahogyan az Ami-ban itt is ellenkező irányban nyílik a két ajtó. Az Opel azért ráaggatta az Amira a Vizor frontrészét, de így sem különbözik sokban, sem kívül, sem belül.
A 241 centiméter hosszú Opel Rocks-e elektromos modellt egy villanymotor hajtja, mely 8 lóerős és maximum 45 km/h-val tud közlekedni. 15 évesen lehet már vezetni és tökéletes városi használatra 7,2 méteres fordulási körével. 14 colos felnijei vannak és bár hihetetlen kicsi, egy 190 centiméter feletti ember is elfér benne.
Az 5,5 kWh-s akkumulátora 3,5 óra alatt feltölthető hagyományos háztartási konnektorról. Az Opel Rocks-e hatótávolsága teljesen feltöltött akkuval 75 kilométer WLTP mérés szerint.
Az Opel Rocks-e alapára 7990 eurótól indul, azonban két másik kivitelben is elérhető a mini városi elektromos. Ezek a Rocks-e Tekno és a Rocks-e Klub nevet kapták. Ezekért 8790 eurót kell a márkakereskedésbe hagynunk. Stíluselemekben, digitális funkciókban és néhány apróbb dologban különböznek az olcsóbb változattól.
A megrendelt példányok kiszállítása az év végén indul. Európa többi részén pedig 2022-től rendelhető a Rocks-e.