Megkezdődött a tisztán elektromos BMW i4 sorozatgyártása

0

A BMW bejelentette, hogy a müncheni gyárában hivatalosan megkezdődött a vadonatúj, teljesen elektromos BMW i4 sorozatgyártása.

2021 október 22-én pénteket fontos mérföldkőhöz érkezett a BMW, hiszen ezen a napon gördült le a gyártósorról az első olyan tisztán elektromos BMW i4, amit vevőnek szállítanak ki. A hírről a bajor márka természetesen sajtónyilatkozatot is közzé tett, melyben a BMW müncheni üzemében történt nagy eseményről számolt be. Ezzel pedig teljessé vált az üzem hajtásláncokra vonatkozó portfóliója, hiszen a belsőégésű motorral szerelt autók mellett mostantól tisztán elektromos autók is készülnek a BMW legfőbb gyárában. Az i4 itteni gyártása pedig egy fontos átalakulási folyamat kezdete is egyben, hiszen a márka tervei szerint 2023-tól az itt készülő autók fele már elektromos meghajtással kerül majd összeszerelésre.

„Az üzem és az itteni csapat számára a BMW i4 bemutatása mérföldkő az elektromos mobilitás felé vezető úton. 2023-ra a müncheni üzemünkben készülő járművek több mint fele elektromos meghajtású lesz. Addigra prioritássá a teljesen elektromos meghajtás válik így tehát München is végül teljesen elektromos lesz.„ – Milan Nedeljković – a BMW AG gyártási üzletágának vezetője.

A márka összesen 200 millió eurót fektetett be a BMW i4-nek a meglévő gyártási struktúrába való integrálására. Az üzem további fejlesztése az elektromos mobilitás irányába évekkel ezelőtt eldőlt. Azóta új jármű-összeszerelő sor és új karosszéria-műhely épült a helyszínen, míg a motorgyártást áthelyezték a gyártóhálózat többi telephelyére.

A BMW i4 a mostani 3-as sorozat méretében indul a vevők kegyeiért és ugyanott készülnek, a márka több, mint 100 éve működő müncheni üzemében, egy gyártósoron. Ez a mérnökök és a gyártásszervezők kitartó munkájának köszönhető, ezzel is gyorsítva a gyártást, csökkentve annak költségeit. Egy soron készül tehát a BMW i4, a 3-as szedán és Touring (belsőégésű és hibrid meghajtással), az M3, valamint a 4-es Gran Coupé.

A BMW i4 hajtáslánca nagyban különbözik a belsőégésű motorral szerelt járművekétől, a külső szerencsére sokkal inkább megegyezik a többi ott készülő autóéval. Az autógyártó szerint a müncheni karosszéria-műhely meglévő gyáregységeinek termékeinek körülbelül 90 százaléka a BMW i4-hez is használható. Csak a padlószerelvény és a hátsó rész gyártásához lesz szükség egyedi esetekben kiegészítő felszerelésre. Az akkupakkot alulról egy új, teljesen automatizált akkumulátor-összeszerelő rendszer rögzíti a testhez. A teljesen automatizált, nagy felbontású kamerarendszerek előzetesen alaposan átvizsgálják azt, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a felület teljesen tiszta és nincsenek benne károsodást okozó szennyeződések.

A BMW i4 a bajor prémiumgyártó első olyan zéró emissziójú modellje, amelyet kifejezetten a menetdinamika szempontjai szerint fejlesztettek ki a mérnökök. A BMW i4 piaci bevezetése kétféle modellváltozattal veszi kezdetét, köztük rögtön a BMW M divízió első tisztán elektromos meghajtású modelljével. A BMW i4 M50 első és hátsó tengelyén is egy-egy elektromos motor dolgozik, együtt 400 kW / 544 lóerő maximális rendszerteljesítményt és felhőtlen vezetési élményt kínálva – a WLTP mérései szerint egyetlen feltöltéssel akár 510 kilométer tisztán elektromos hatótávolság mentén. A BMW i4 eDrive40 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre képes, amely a hátsó kerekeket hajtja – a WLTP mérései szerint egyetlen feltöltéssel akár 590 kilométeren át.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!