A Daimler felhagy a Plug-in hibridek fejlesztésével

0

Egyre inkább látszik beigazolódni az a pár éve szárnyra kapott jóslat, miszerint a plug-in hibridek hosszú távon nem maradnak velünk. A PHEV verziók leginkább csak az átmenetet biztosítják a belsőégésű világból a tisztán elektromos felé. Nos, a Daimler is erre az útra lépett, legalábbis újabb hír érkezett a témában, ami megerősíti az irányt a német vállalatnál.

Először idén áprilisban volt téma, hogy Európában nem lesz hosszú távon járható út a plug-in hibrid technológia. Sok ilyen autó esetében ez csupán a Greenwashing eszköze. A PHEV modellek akkor mutatják meg igazán nagy előnyüket, ha a tulajdonos minden reggel feltöltött akkupakkal vág neki az útjának. A gyártók pedig nem hülyék. A plug-in hibridek fogyasztását pontosan ezzel az alaphelyzettel adják meg, így jöhet ki a plakáton az 1-1,8 literes fogyasztás 100 km-re vetítve. Ám ha nem tölti fel autóját a tulajdonos, mert éppen céges autóként használja, céges benzinkártyával, akkor legtöbb esetben nem áll érdekében az autó feltöltésének „fáradtságos munkája”.

A dolog jelenlegi állása szerint a plug-in hibridek további megadóztatás alá esnének, leginkább a nitrogén-oxidok kibocsátásának szigorúbbra tervezett szabályai alapján. Ez pedig rövid idő alatt a plug-in hibridek végét hozhatja el, hiszen az új, tervezés alatt lévő szabályozás szerint már csak a tisztán elektromos autókat lehetne „zöld autónak” nevezni.

Vélhetően ez is erősen szerepet játszik abban, hogy egyre több gyártó engedi majd el a hibrid (legyen szó bármilyenről) technológia kezét, aminek már meg is van az első versenyzője, a Daimler. Erről a Daimler igazgatója, Markus Schäfer beszélt az IAA Münchenben folyó egyik rendezvényén, ahol az autóipar és a Daimler jövője volt a téma. Schäfer elmondta, hogy a Daimler rövid időn belül a teljesen elektromos meghajtás fejlesztése felé akar fordulni, amibe nem fér bele a belsőégésű motor és annak integrálása a közeljövő Daimler járműveibe. Ezen felül pedig Schäfer véleménye az, hogy két hajtáslánc egy autóban csak feleslegesen növeli a költségeket az autógyártó oldaláról.

„Nincsenek tervben további új fejlesztések. A belsőégésű motorok irányába a fejlesztési beruházások már megtörténtek, így azokat még kihasználjuk. Más szóval mondva, nem jönnek új hibrid hajtásláncok amelyek túlmutatnának a jelenlegi modellek elektromos hatótávján.”

A Daimler egyik legismertebb márkája a Mercedes-Benz, ahol már 2022-re az általuk lefedett minden kategóriában kínálnak majd tisztán elektromos járművet. 2025-től kezdve az újonnan bemutatott járműplatformok kizárólag elektromosok lesznek, így a vásárlók a gyártó által kínált összes modellből dönthetnek teljesen elektromos hajtáslánc mellett. A Mercedes-Benz úgy szeretné megvalósítani az átalakulást, hogy közben tartja magát nyereségességi céljaihoz.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!