505 kilométeres EPA hatótávval kecsegtet a Rivian R1T

0

Közeledik a szeptember, ami a sokadik céldátuma a Riviannak arra, hogy meginduljanak a kiszállítások. Sajnos hónapok óta tolódik a nagy időpont. Szerencsére a Rivian irányában töretlen és folyamatos a bizalom, panaszra nincs oka a márkának.

Legutóbbi nagy bejelentésük egy gigantikus második Rivian üzem bejelentése volt az Egyesült államokban. Azzal nincs baj, ha egy márka folyamatosan növekszik és terjeszkedik, de a Rivian talán kicsit túl is vállalta magát. Melyre Elon Musk is felhívta a Rivian döntéshozóinak figyelmét.

Addig is, míg a kiszállítások megkezdődnek, az Amerikában használatos és talán az elektromos autók fogyasztását is legjobban prezentáló EPA mérési metódussal mérték le az R1T pickup, valamint az R1S hétüléses SUV étvágyát.

Mindkét típust az alapméretű akkupakkal (Large pack néven elérhető a Rivian extra listáján) vizsgálták meg. A konfigurátorban 10 000 dollár felárért van egy „Max pack” nevű opció is. Az autók fogyasztása már megnézhető a fueleconomy.gov oldalon és mi is kitesszük ide a számokat:

  • 2022-es modellévű Rivian R1T pickup: 48 kWh/100 mérföld fogyasztás
  • 2022-es modellévű Rivian R1S pickup: 49 kWh/100 mérföld fogyasztás

Tekintve, hogy 1 mérföld az 1,609 km, így km-re vetítve az alábbi adatokat mondhatjuk el:

  • 2022-es modellévű Rivian R1T pickup: 29,8 kWh/100 kilométer fogyasztás
  • 2022-es modellévű Rivian R1S pickup: 30,4 kWh/100 mérföld fogyasztás

A számok vegyes (város/autópálya) használatban jöttek ki, aszfaltos úton. Ezek megítélését az olvasóra bízom, de azt tudni kell, hogy elég nagy testű autókról van szó, így nem várhatunk egy Tesla Model 3, vagy Ioniq-féle 14 kWh/100 km-es fogyasztási értékeket. Az ilyen autók a belsőégésű verzióból is szép fogyasztásokat tudnak produkálni, így ennek tényét egy ilyen járművet megvásárlónak el kell fogadnia.

Továbbá érdemes tudni, hogy off-road keretek között ezek a számok magasabbak is lehetnek majd. A fentebb említett Max Pack esetében csak egy becsült számot láthatunk a konfigurátorban (400+ mérföld). Ehhoz még nem áll rendelkezésre az EPA-eredmény. Másik hír a Riviannal kapcsolatban, hogy tervben van egy kisebb akkupakkos lehetőség bepipálása is majd a konfigurátorban, természetesen kedvezőbb árakat hozva így. Erre csupán egy „250+ mérföld” jelzővel hivatkozik a Rivian, de azt nem tudni, hogy mikortól lesz elérhető.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!