Jelentős ösztönzőkkel készül Oroszország az elektromosításra

0

Az elektromos autók oroszországi jelenléte mostanáig nem igazán prezentált kimutatható értéket és akkor még finoman fogalmaztam. Amíg a világ számos pontján javában zajlik az átalakulás az elektromos mobilitásra, addig Oroszországban úgy tűnik, hogy nem nagyon van igény az elektromos személyautókra. Talán ez most megváltozhat, legalábbis az orosz TASS hírügynökség szerint.

A portál állítja, hogy az orosz döntéshozók is látják az autóipari folyamatokat és vélhetően nem akarnak lemaradni Európától, vagy éppen Amerikától. Valahol el kell kezdeni és az orosz miniszter Mikhail Mishustin szerint előkészítés alatt áll egy támogatási rendszer, melynek elsődleges feladata az elektromos autógyárak és az ezekhez szükséges akkumulátorok gyártásának bevonzása orosz földre.

Az elektromos autók helyi gyártása csak a kezdet. Ezekhez az autókhoz kedvet is kell csinálni, természetesen erre is több lehetősége van az orosz döntéshozóknak, ami elsősorban egy ottani állami támogatásban ölt majd formát, amit magánszemélyek vehetnek majd igénybe az elektromos autók megvásárlása során. A másik, biztos támogatási forma annyi, hogy az elektromos autók díjfizetési kötelezettség nélkül használhatják az országban a fizetős útszakaszokat. A most benyújtott javaslatcsomag értelmében a támogatási rendszerbe bevonásra kerül majd a hidrogén üzemanyagcellás járművek jelenlegi szűk köre.

További cél, hogy 2030-ig legalább 72 ezer elektromos töltőállomást és 1000 hidrogénkutat építsen Oroszország. Mindezt egy hivatalos kormányzati dokumentum is megerősít. Ami az elektromos autók hazai gyártását illeti, az orosz kormány szerint 2025-re körülbelül 44 ezer, 2030-ra pedig 217 ezer darab elektromos modell legyártását tervezi az ország.

Addig is nézzük meg, hogy állnak a dolgok Oroszországban. Elsőként talán a Zetta márkát említenénk, amiről sajnos 2019 nyara óta semmi új infót nem tudni, ez lenne az első saját, orosz elektromos autómárka.

A Tesla is felismerte már a kiaknázatlan lehetőségeket az orosz autópiacban, így ők is tervbe vették, hogy megjelennek az országban. Jelenleg csak szürke-importos Tesla modellek találhatók, hivatalos szerviz nélkül.

Az elektromos buszok ezzel ellentétben meglepő mértékben vannak jelen, elsősorban Moszkvában. Itt pár éven belül ki is szorítják az elektromos buszok a régi dízeles társaikat. A helyzet köszönhető a Kamaz saját elektromos busz gyártásának és gyárának Moszkva mellett. Talán ennek a gyárnak is köszönhető, hogy az orosz főváros buszflottájában olyan mértékű az elektromos maghajtásra való átállás, hogy a tervek szerint 2021-ra az összes ottani busz elektromos lesz, ami közel 2000 darab buszt jelent.

Végezetül érdemes megemlíteni azt a 10 milliárd dolláros programot, amiből a most bejelentett támogatási formákat kívánják finanszírozni.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!