Van az a helyzet, mikor be kell látni, hogy valami nem megy egyedül, vagy csak vállalhatatlan költségek árán. Egy új padlólemez kifejlesztése az autóiparban pontosan ezen játékszerek közé tartozik, sajátot fejleszteni igen drága mulatság, főleg a nulláról. Persze erre van egy megoldás, ha már egy meglévő megoldást veszünk bérbe és fizetünk minden egyes legyártott autó után a jogok tulajdonosának.
A Honda vélhetően nem szeretné más gyártó megoldását használni, de ami biztos, hogy egyedül sem akar milliókat önteni egy új elektromos autós padlólemez kifejlesztésébe. Legalábbis a Reuters-által lehozott cikk szerint. Melyben arról olvashatunk, hogy a Honda Motor Corporation újonnan kinevezett vezérigazgatója, Toshihiro Mibe nyitott lenne a társulásra más autógyártókkal.
A cél természetesen érthető: költségcsökkentés és az elektromos autók gyártásának és árusításának jövedelmezővé tétele. Az új vezérigazgató egy sajtókonferencián az alábbiakat nyilatkozta: „Ha egy szövetség révén a Honda időben elérheti kitűzött céljait, akkor hajlandók lennénk szövetségre lépni más gyártókkal ennek érdekében.”
Mibe idén április óta vezérigazgató a Hondánál és álláspontja szerint az autóiparban zajló hatalmas átalakulások nagy lehetőséget tartogatnak azon márkáknak, akik készek eddigi stratégiájukat felülvizsgálni és a szükséges átalakulásokat meglépni. A Hondának pedig muszáj valamit kezdeni a villamosítási törekvésekkel a globális autóiparban, mert bár ők Japán második legnagyobb autómárkája a Toyota után, az ezzel járó költségek erősen megtépázhatják a Honda egyenlegét. A szövetségesek keresésében amúgy nincs semmi szégyellnivaló, hiszen még a Toyota is ezt teszi az eTNGA padlólemez kapcsán a Subaruval.
A lehetőségek tehát adottak és remélhetőleg a Honda is gyorsan megtalálja a számításait, hiszen az általuk meghatározott környezetvédelmi célok igen jól hangzanak. A Honda korábban elmondta, hogy miként lesz képes elektromos üzemmódra a teljes európai paletta 2022-ben. Az elkövetkező 36 hónapban 6 olyan modell érkezik a Honda-márkakereskedésekbe, amelyek alternatív meghajtásra is képesek, közöttük a vadonatúj Jazzel és a Honda e.
Ezek között akkumulátorról hajtott elektromos modell éppúgy lesz, mint e:HEV alapú hibrid, a környezetbarát közlekedés mellett tehát a választás lehetősége is adott a vásárlóknak. Ám ezek vélhetően meglévő autók átépített változatai lesznek és a korábban megmutatott Prologue is egy meglévő megállapodás eredménye a GM-el.