Immár hivatalosan is megrendelhető Magyarországon is a Volvo XC40 Recharge, a Volvo Cars első tisztán elektromos járműve. Több tízezer ügyfél mutatott komoly érdeklődést a tisztán elektromos XC40 iránt: már az értékesítés hivatalos kezdete előtt több ezer megrendelés futott be a vállalathoz. Az XC40 Recharge P8 AWD gyártása tavaly év végén indult.

A gyártás napján, a Volvo globális gyártási folyamatainak vezetője, Javier Varela így kommentálta a hírt:

„A mai nap rendkívül fontos alkalom a Volvo Cars és minden alkalmazott számára Gentben. Tovább folytatjuk termékvonalunk villamosítását, így a genti üzem igazi példamutató szerepet tölt be globális gyártási hálózatunk számára.”

A kezdeti érdeklődés jól szemlélteti, milyen nagy a kereslet a Volvo Recharge modellcsaládja iránt – a jövőben a márka minden tisztán elektromos és hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal szerelt típusa ezzel a névvel kerül majd forgalomba. A vállalat célkitűzése, hogy a tisztán elektromos autók 2025-re a cég globális eladásainak 50 százalékát tegyék ki – a fennmaradó 50%-ot plug-in hybrid és mild-hybrid modellek adják majd.

Az XC40 Recharge P8 AWD a legelső a tisztán elektromos Volvo modellek sorában. A típus túlzás nélkül mérföldkőnek számít a Volvo Cars történetében: egyrészt, mert a vállalat első, tisztán elektromos járműve; másrészt, mert az első olyan Volvo, amely megkapta a márka vadonatúj, Google Android operációs rendszerű infotainment rendszerét.

A jó hír, hogy Magyarországra is megérkezett az első tisztán elektromos Volvo, melyet már konfigurálni is lehet a Volvo weboldalán. A Volvo XC40 Recharge alapára 21 480 000 Ft-tól indul, mely tartalmaz egy 3 évre szóló, opcionálisan választható, 1 600 000 Ft értékű Volvo XC40 Recharge Casco biztosítási fedezetet is. Amennyiben nem kívánjuk igénybe venni a Volvo XC40 Recharge Casco csoportos integrált casco szolgáltatást, lehetőségünk van a casco biztosítási opció elhagyásával is Volvo XC40 gépjárműve megvásárlására. Ez esetben a gépjármű vételára a biztosítás díjával, azaz 1 600 000 Ft-tal csökken.

Két szint közül lehet választani, az egyik a Recharge Plus míg a másik a Recharge Pro

A fekete az alap fényezés, melynek nincs felára. Viszont a metál fényért további 257 000 Ft-ot kell ott hagynunk, míg az exkluzív színekért 370 000 Ft-t. A 19″-os ötküllős fekete Diamond Cut ingyenes, míg a 20″-os öt duplaküllős fekete Diamond Cut-ért 238 000 Ft-ot kell kifizetnünk.

A Recharge Plus szintnél a Fekete City Canvas textil kárpit, fekete belső burkolatok az alap, míg a Recharge Pro szinten bőrbelsőt vagy nubuk textil, nappa bőr közül választhatunk.

A jó hír, hogy már az alapabbnak számító Recharge Plus szint is elég sok mindent tartalmaz, míg a másfél millióval drágábba prémium élményt nyújtó Recharge Pro szinten minden földi jó és ma már elvárt extra megtalálható.

Az összkerékhajtású XC40 Recharge P8 AWD maximális hatótávolsága meghaladja a 400 kilométert (WLTP norma szerint), a csúcsteljesítmény 408 LE. Az akkumulátor gyorstöltővel mindössze 40 perc alatt 80 százalékos szintre tölthető. Az akkumulátort a karosszéria közepén kialakított biztonsági cella óvja a sérülésektől. Azzal, hogy az akkumulátor a padlóban kapott helyet, mélyebbre került a jármű tömegközéppontja, így csökkent a borulásveszély.
 
A modell ötletes, funkcionális belső kialakításának köszönhetően az XC40 rengeteg praktikus tárolóhelyet kínál – például az ajtókban, az ülések alatt vagy a csomagtartóban. Mivel a Rechage P8 AWD nem rendelkezik belső égésű motorral, az orrban kiegészítő csomagtartót alakíthattak ki, így a modell tárolókapacitása a klasszikus XC40-esét is meghaladja.

Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!