Májusban is rekordot döntött az elektromos autók eladása Kínában

0

A statisztikák kedvelőinek ezúttal is szolgálhatunk némi meglepetéssel, ugyanis az Insideevs magazin grafikonját felhasználva meg tudjuk mutatni azt, hogy elektromos autók értékesítése tekintetében milyen számok születtek Kínában 2021 májusában. Az elején elmondom a legfontosabb tanulságot: 2020 májusához képest 149 százalékos bővülést produkált az ázsiai ország, ezzel jelenleg már 12 százalékos az elektromos autók aránya az új autós eladásokon belül. Tekintve Kínai vásárlóképes lakosságát, azért ez nem kevés darabszámot jelent. Egyébként márciusban 11, áprilisban 10 százalékos volt ugyanez a mérőszám.

Az idei évet figyelembe véve több, mint 856 000 új elektromos autó került az ország útjaira, ezzel pedig szintén az eddigi évet alapul véve stabilan 10 százalékos az elektromos autók aránya az új értékesítéseken belül, ebből 8,3 százalék a tisztán elektromos járművek aránya.

A számok után nézzük meg, melyik modellek hozták össze ezeket a szép számokat és ezzel rögtön ki is jelenthetjük, hogy senkit nem fog meglepni a Wuling Hong Guang MINI EV egyeduralma, egyszerűen nem tudnak belőle eleget gyártani, viszik, mint a cukrot. Csak idén májusban majdnem 27 000 darabot adtak el belőle, 2021 eddig eltelt időszakában pedig 152 667 darabot.

Úgy tűnik, hogy a Tesla ismét szárnyal Kínában, hiszen a dobogó második fokára a Tesla Model Y, míg a harmadik helyre a Model 3 került fel. Előbbi 12 728, míg a Model 3 9208 darabos eladást produkált májusban. 2021 eddig eltelt hónapjait alapul véve még a Model 3 a nyerőbb házon belül (68 331 darabbal), de ha így pörögnek az Y számai (jelenleg 34 557), akkor jó eséllyel lesz a Model Y lesz a legnépszerűbb Tesla 2021 Kínájában.

A negyedik helyre egy nem igazán ismert játékos jött fel, ő a Changan Benni EV, ami szintén egy elektromos kisautó és szerintem ennek a modellnek is jó esélye van, hogy év végére a dobogó valamelyik fokára állhasson fel, hiszen jól néz ki, a tudása is rendben van ennyi pénzért és hát az ára! A kínai állami támogatások után közel 3,2 millió Forintba kerül (69 800 jüan kezdőárral).

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!