2035-től már nem árul több belsőégésű autót a Volkswagen

0

A Volkswagen azt a célt tűzte ki maga elé, hogy legkésőbb 2035-ig fokozatosan, de megszünteti a belsőégésű autók árusítását Európában. Ezáltal kissé mérsékeltebb irányt mutatva elszántságának, mint a testvérvállalat az Audi. A négykarikás vállalat ígéretéhez híven, 2026-tól nem árusít majd belsőégésű motorral szerelt személyautókat

Klaus Zellmer, a Volkswagen személyautókért felelős igazgatósági tagja a Münchner Merkur lapnak árulta el, hogy a Volkswagen „2033 és 2035 között kiszáll a benzines autók európai piacáról”. Viszont hozzátette, hogy az Egyesül Államokban és Kínában ez a pont „később”, Dél-Amerikában és Afrikában pedig „jóval később” fog eljönni.

A Volkswagen következetesen akar tovább lépni a „nagyon ambiciózus elektromosítási offenzívájával”, de „az ügyfelek igényeihez igazodik”. Zellmer elárulta, hogy legkésőbb 2050-re teljesen karbolsemlegessé szeretnék tenni a gyártó egész flottáját. Továbbá szeretné, ha 2030-ra a Volkswagen összes európai eladásának 70%-át már a tisztán elektromos autók tennék ki.

Ne feledjük, hogy a Ford is meglehetősen korai dátumot tűzött ki maga elég, ugyanis 2030-ra csak elektromos autókkal tervez Európában és egymillió euróból akarják a kölni gyárukat átalakítani elektromos autók gyártásához. A Honda is azt mondta, hogy 2040-re kivezetnék a benzines autókat.

Zellmer megerősítette, hogy „lesznek olyan piacok, ahol csak tisztán elektromos modellek közlekedhetnek, gondoljunk csak Norvégiára. Viszont lesznek olyan piacok is, ahol az elektromos autóknak ökológiailag kevés értelmes lenne, hisz a villamos energiát is elsősorban szénből állítják elő. Ezért bizonyos mozgásteret kell hagynunk magunknak. Végül a választás szabadsága mindig az ügyfelet illeti.”

Klaus Zellmer azt is elárulta, hogy a Volkswagennek „még néhány évre van szüksége”, hogy a belsőégésű technikát mindenhonnan teljesen kivezesse és ezért továbbra is beruház a motorok optimalizálásába. Az EU7 szabvány esetleges bevezetésének fényében a dízelmotor minden bizonnyal külön kihívást jelent – mondta a menedzser. „Viszont vannak olyan vezetési profilok, ahol a dízelmotorok továbbra is nagyon keresettek, különösen a nagy futásteljesítményű vásárlók körében.”

Sok európai ország maga is határozott meg célokat a belsőégésű járművek kitiltására. Norvégiában már 2025-ben, Franciaországban 2040-ben és Nagy-Britanniában 2050-ben életbe léphet ez a cél. Az Egyesült Államokban Kalifornia 2035-ben tiltaná meg először a benzines autók árusítását majd egyre több állam veszi át ezt a modellt.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!