Jelentősen megdrágult a Tesla Model S Plaid verziója

0

Még friss és ropogós az élmény, amit számos Tesla rajongó várt az új Model S Plaid verziója kapcsán. Bár a teljesítményre hangolt kivitel adatait gyakorlatilag már minden érdeklődő tudta, azért mégis jól esett a tudatunknak az, hogy Elon Musk egy kisebb eseményt szervezett a Plaid bemutatása és az első példányok átadása köré.

A hajtáslánc legfontosabb elemeit, így a motort is újra tervezték, hogy a túlmelegedés még csak véletlenül se okozhasson problémát. Azon kívül az újdonság “Gyorsabb, mint egy Porsche és biztonságosabb, mint egy Volvo”.

Személy szerint úgy gondolom, hogy aki eddig a Plaid verzióra várt, annak elégedetten zárulhatott a tegnapi napja és lassan elkezdheti a konfigurátort felkeresni. Azonban amikor ezt megteszik a Plaid vásárlók, meglepő dologgal szembesülhetnek az árak tekintetében: a Plaid kivitel ára 10 000 dollárral megnőtt, pedig a kiszállítások megkezdése már itt van a küszöbön.

Az új kezdőár így már 129 990 dollár az Egyesült Államokban, ezen árból kerül levonásra egy esetleges állami támogatás. Az áremelkedés sajnos mostanában nem egyedi jelenség az autóiparban, de még a Tesla háza táján sem. Az elmúlt hónapokban például többször emelkedett a Model Y és Model 3 ára. Azonban ez a mostani 10 000 dolláros váratlan emelkedés sok esetben döbbenthette meg azokat, akik a Palid kivitel vásárlásán gondolkodtak.

Az autó gyártása során vélhetően olyan, eddig árcsökkentőnek mondott tényezők jelennek meg, mint például a strukturális akkupakk, vagy éppen a Megacasting eljárás. Drágítást okozhat a három motor jelenléte az autóban és a fentebb már részletezett, újratervezett hajtáslánc. Akkupakk tekintetében sajnos még nem az új 4680-as cellákat találjuk az autóban.

A kialakítás lényege, hogy a cellákat méhkas jellegű elrendezésben egymáshoz ragasztják, majd az egészet könnyített acéllemezek közé teszik, beleépítve a hűtőrendszert is. Ez a „szendvics” kerül ezután közvetlenül az autó alvázában kialakított helyre, ezzel is növelve annak merevségét, nem beszélve a tömegen és a térfogaton megspórolható számokról. Az egész eljárásnak van még egy pozitív hozadéka, mégpedig tömegközéppont sűrűsödése miatt javul az autó menetdinamikája és ehhez az alváz-akkupakk pároshoz már csak egy lépés a Megacasting eljárással kiöntött elemek hozzáépítése, ezzel további költségeket spórolva a gyártáson.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!