Úgy tűnik, hamarosan egy újabb területen bizonyíthat az elektromos meghajtás, ez pedig a postai kézbesítések területe. Persze mondhatjuk, hogy ez a fajta szolgáltatás is beleesik az úgynevezett „last mile delivery” kategóriába, vagyis, hogy a messziről érkező küldemények egy helyi elosztóba kerülnek, melyeket már csak az adott településen, vagy régióban kell kikézbesíteni. Mint azt bárki elképzelheti, ez a járművek részéről sok megállással és elindulással jár, javarészt lakott területeken belül, így az elektromos meghajtás minden előnye tud érvényesülni.
Ha csak a lakóhelyünk közelében ténykedő postásra gondolunk, akinek sokszor nem csak leveleket kell kézbesítenie, biztosan nagy segítség lenne egy elektromos kisautó a napi munkában. Az olasz Postaszolgálat (Poste Italiane) is felismerte az ebben rejlő előnyöket és nyílt közbeszerzést írtak ki egy ilyen elektromos munkatárs beszerzésére. Az Opel sajtóközleménye szerint ők nyerték meg a tendert, aminek köszönhetően 1744 darab Corsa-e kerül az ottani Posta szolgálatába.
Az akár 337 km (WLTP) hatótávú Corsa-e igazi társ lehet egy ilyen munkakörnyezetben. Ha valaki kedvet kapott az autóhoz, gyorsan elmondjuk, mit érdemes tudni róla. Az Opel 120 éve gyárt autót, mindig zászlajára tűzve, hogy széles vevőkörnek kínáljon csúcstechnikát. A WLTP-ciklus szerint mért 330 kilométeres hatótávjával tökéletesen alkalmas mindennapi használatra az ötajtós jármű. 50 kilowattórás akkumulátorát 30 perc alatt lehet gyorstöltéssel 80 százalékig feltölteni. Meggyőző az akkura adott nyolcéves garancia is. A MyOpelApp alkalmazással bárhonnan ellenőrizhető a feltöltöttség, úgyhogy mindig optimalizálhatja a töltés idejét és költségét az ember.
Az új Corsa-e hajtóműve nagyfokú vezetési élménnyel ötvözi az emissziómentes utazást. Teljesítménye 100 kW (136 LE), nyomatéka már álló helyzettől 260 newtonméter. Gyorsulása ugrós, dinamikája élénk. Nulláról 50 km/órára mindössze 2,8 másodperc alatt sprintel, a 100-as tempó eléréséhez 8,1 másodperc kell.
Ám nem csupán hajtóműve jóvoltából dinamikus a Corsa-e, hanem azzá teszi sportos dizájnja is, változatlanul kompakt külső méretekkel. A 4,06 méter hosszú ötüléses kocsi példásan kezes, áttekinthető és praktikus. Kupészerű tetővonala 48 milliméterrel alacsonyabb a típuselődénél – a fejmagasság csökkenése nélkül. A vezetőülés 28 milliméterrel került lejjebb. Az alacsony súlyponthelyzet mind a menettulajdonságokat, mind a vezetési élményt javítja. Az új Corsa direktebb, dinamikusabb lett – öröm vezetni! Modern enteriőrjét teljesen digitális vezetőhellyel és bőrülésekkel lehet még jobban feldobni.