Legyártották az 1 milliomodik BYD elektromos autót

0

Egy autógyártó életében mindig komoly dolog az, ha egy nagy és kerek számot elér valamiben. Legyen szó egy adott típus, vagy termékcsalád életéről. Kína egyik legnagyobb elektromos autó gyártója a BYD, akik most büszkén jelentették be, hogy legyártották az 1 milliomodik elektromos személyautójukat és még inkább bele kívánnak húzni a tennivalókba!

A nagy nap 2021 május 19-én jött el, a márka Shenzhen melletti üzemében, hiszen itt gurult le a gyártósorról az a bizonyos autó, ami egy BYD Han volt, ez a márka legnépszerűbb modellje jelenleg! Az 1 millió darabos leosztás úgy néz ki, hogy ebből a tisztán elektromos modellek 550 000, míg a plug-in hibridek 450 000 darabbal vannak jelen.

„Egy különleges ünnepségen a kormányzati szervek, az ipari szövetségesek, a BYD partnerei és beszállítói gyűltek össze, további 400 médiában dolgozó vendéggel együtt, hogy megünnepeljék a nagy alkalmat. Az ünnepségen részt vett még továbbá 100 BYD autótulajdonos is.

A BYD globális központjának főterén további nyolcvan BYD-autótulajdonos szerelhette össze járműveit egy speciálisan megalkotott kijelzőn keresztül, amely járművek aztán az „1 000 000” számot rajzolták ki, elősegítendő eme mérföldkő megünneplését.”

A kínai BYD nem most kezdte a lítium-ion technológiára alapuló elektromos meghajtás fejlesztését, hiszen 2002-ben a Qinchuan Automobile Company megvásárlásával 2003-ben létrejött a BYD Auto elektromos divíziója és 2004-ben már bemutatták első, tisztán elektromos tanulmányautójukat, ami az e6 nevet kapta és néhány évvel később már sorozatgyártásban volt. Csak emlékeztetőként, a Tesla 2012-ben mutatta be első elektromos autóját, a Model S-t.

Azóta sok idő telt el és az elektromos autózás is nagyot ugrott. A BYD pedig folyamatosan követi az eseményeket. 2021 áprilisában már ők is előálltak a saját tervezésű, 800V-os padlólemezükkel A BYD közleménye szerint az erre a padlólemezre épülő autók akár 1000 km-t is el tudnak menni, persze azt vegyük figyelembe, hogy ez a szám vélhetően az engedékeny NEDC szerint került kiszámolásra, ami nem igazán van köszönőviszonyban az EU-s WLTP módszertannal. Két új tanulmányautót is megvillantott a BYD, az egyik az EA1 hatchback, míg a másik az X Dream, egy prémium SUV. De itt van még a BYD másik nagy dobása, a saját fejlesztésű Blade cella is.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!