Örömmel olvasom, hogy egyre több gyártó tér át a 800V-os rendszerfeszültséget használó platformok használatára. Az aktuális, 400V-os feszültséget használó elektromos autókkal szemben itt a legfőbb erény a töltés teljesítményében, így annak csökkenő időtartamában keresendő. Persze ehhez egy alkalmas töltőoszlop is szükséges, amiket Magyarországon még csak az Ionity oszlopain tudunk igénybe venni, de vélhetően ez a nagyon közeli jövőben változni fog.

Az eddig csak a prémium autógyártók (azok közül is csak pár) privilégiuménak számító 800V-os rendszer azonban szépen lassan elkezdett leszivárogni a középkategóriába is, aminek első jele a Hyundai E-GMP padlólemeze, ami szintén már ezzel a megnövelt feszültséggel szállítja az erre épülő elektromos autókat, felár nélkül. Most pedig egy újabb játékos érkezik a mezőnybe, bár nekünk európaiaknak ez nem feltétlenül hasznos, tekintve, hogy ez a kínai BYD márka. Ők jelentették be, hogy e-platform 3.0 néven érkezik a saját fejlesztésű, 800V-os feszültségű padlólemezük. A rendszer a BYD Blade akkucelláira épül, melyekről már mi is beszámoltunk:

A BYD közleménye szerint az erre a padlólemezre épülő autók akár 1000 km-t is el tudnak menni, persze azt vegyük figyelembe, hogy ez a szám vélhetően az engedékeny NEDC szerint került kiszámolásra, ami nem igazán van köszönőviszonyban az EU-s WLTP módszertannal. A közlemény továbbá kitér arra, hogy ebben az új padlólemezben számos komponens teljesen újra tervezésre kerül majd, melyek kisebbek, tartósabbak és könnyebbek lesznek. Ezzel a gyártó szerint 89 százalékos hatékonysággal üzemelő járművek gyárthatók, melyek akár 2,9 másodperc alatt megfutják a 0-100 km/h gyorsulást. Az új padlólemeznek hála nem csak a beépíthető kapacitás növekszik meg, de az autók utastere is, míg az ide tervezett autók légellenállási együtthatója 0,21.

Két új tanulmányautót is megvillantott a BYD, az egyik az EA1 hatchback, míg a másik az X Dream, egy prémium SUV. Mindkét autó már az új, ovális keretet elhagyó BYD logót használja a képeken.

A 800V kapcsán a konkrét töltési teljesítmény nem került megnevezésre, de vélhetően ők is 350 kW környékére lövik be a technológiát. A BYD szerint 5 perc alatt 150 km-t tudnak majd az ő rendszerüket használó autók.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!