Az európai elektromos autós eladások is duplázódtak idén

0

Megérkeztek az európai kontinenst érintő eladások számai, melyekben benne vannak a tisztán elektromos (BEV), a plug-in hibridek (PHEV) és a mild hibridek (HEV) is. Bár olyan kiugróan magas számokat nem hoztak, mint a kínai Xpeng árrobbanása, azért nincs miért szégyenkeznie az öreg kontinensnek sem.

2021 első negyedévében Európában 3 080 751 darab elektromos autót adtak el, mely magában foglalja mindhárom, fentebb taglalt hajtásmódot meg a kevéske üzemanyagcellás járművet is, mint amilyen a már itthon is kapható Toyota Mirai hidrogénes autó. A 3 millió eladott autó 2021 első negyedévében arra volt elég, hogy kijelenthető legyen, egy évvel korábbihoz képest közel kétszer annyi autó talált gazdára, bizonyos kategóriában.

Hajtáslánc tekintetében az alábbi adatokat mondhatjuk el:

  • BEV – Tisztán elektromos autók (plusz az üzemanyagcellás járművek): 202 410 darab – 54,6 százalékos növekedés 2020 első negyedévéhez képest.
  • PHEV – plug-in hibridek: 250 491 darab – 154 százalékos növekedés 2020 első negyedévéhez képest.
  • HEV – hibridek: 593 659 darab – 90,4 százalékos növekedés 2020 első negyedévéhez képest.
  • Teljes: 3 08 751 darab

Az öt, legjobban pörgő piac az alábbi:

  • Németország – 142 856 (2020 Q1-hez képesti növekmény: 172%)
  • Franciaország – 61 720 (2020 Q1-hez képesti növekmény: 74%)
  • UK – 58 392 (2020 Q1-hez képesti növekmény: 82%)
  • Svédország – 32 389 (2020 Q1-hez képesti növekmény: 75%)
  • Norvégia – 29 791 (2020 Q1-hez képesti növekmény: 32%)

Németország továbbra is toronymagasan a legjobban pörgő piaca az elektromos autóknak, legyen szó bármilyen meghajtásról ezen a kategórián belül. Az itt eladott autók közel fele tisztán elektromos volt, amit az alábbi ábra megtekintése után elég sok EU ország is elmondhat magáról:

A következő két ábrán a BEV és a PHEV járművek országokon belüli értékesítési darabszámait tekinthetjük meg. Balra a tisztán elektromos, jobbra a plug-in hibridek. Mindkettőből Németországban adták el a legtöbbet:

Az adatok bázisául szolgáló ACEA oldalát megvizsgálva elmondható, hogy az elektromos meghajtás lenyomta a dízelt Európában, de önmagában is szép részeredményt hoz, főleg, hogy gyakorlatilag 2-3 éve kezdett csak igazán beindulni a buli. Mi lesz itt az évtized végére?

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!