Egymás mellett a Kia EV6 és a Hyundai Ioniq 5

0

Az, hogy ki melyiket választaná, persze nagyban szubjektív tényezőktől függ. Talán segít, ha egymás mellet láthatjuk a két modellt, melyek dizájnban jócskán eltérnek egymástól, paramétereikben azonban szinte azonosak. 

Itt található az egyik legújabb promóciós videó a Hyundai Motor Group új, rendkívül gyors töltőhálózatáról, az E-pitről, melyben először láthatjuk egy felvételen a Hyundai Ioniq 5-öt és a Kia EV6-ot

A két tisztán elektromos unokatestvér ugyanazon az E-GMP platformon alapszik, de teljesen eltérnek a tervezési stílus szempontjából. Az Ioniq 5 meglehetősen szögletes, kissé régimódi formavilágot kapott, így szimpatikus lehet a tradicionális formák kedvelőinek. Ezzel szemben az EV6 korszerűbb, vagányabb vonásokkal rendelkezik, mellyel a fiatalabb korosztályokat célozza a gyártó.

Nagyon szép látvány. És ez még nem minden, ugyanis érkezik a harmadik testvér, a Genesis első teljesen elektromos autója, mellyel teljes lesz a dél-koreai gyártó idénre tervezett flottája. Az E-pit videó néhány fontos számot is bemutat nekünk, töltési teljesítményeket láthatunk ugyanis bizonyos töltöttségi állapotnál (SOC):

  • 36% SOC: 185 kW
  • 37% SOC: 191 kW
  • 51% SOC: 219 kW
  • 52% SOC: 218 kW

Korábban már mindkét e-autó hihetetlen töltési karakterisztikájáról láttunk adatokat, az Ioniq 5-ről mi is írtunk már, itt.

Mindezek erős eredmények, különös tekintettel az akkumulátor-kapacitásra, ami a Hyundai Ioniq 5 esetében 72,6 vagy 58 kWh, a Kia EV6-nál pedig 77,4 vagy 58,0 kWh. 50%-os akku-töltöttségnél a 220 kW-os teljesítmény több, mint kielégítő, és ilyen adatokkal egyre valószínűbb, hogy a 10-ről 80%-ra történő töltést tudni fogja az igért időn belül mindkét márka modellje.

A Hyundai és a Kia is elmondta, hogy abban az esetben, ha van egy nagy teljesítményű, minimum 800 V-os ultragyors töltő, akkor az e-autóknak 18 perc elegendő ahhoz, hogy 10-ről 80%-ra töltődjenek. Ez az egyik legjobb specifikáció a piacon.

Hazai viszonylatban a probléma leginkább ott adódhat majd, hogy Magyarországon egyelőre igen kevés töltőállomáson lehet a fent említett teljesítménnyel tölteni, így a gyakorlatban csak kevés út során tudják majd kihasználni a tulajdonosok az autóknak ezen nagyon pozitív tulajdonságát. 

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”