A Genesis, mint márka Magyarországon nem igazán ismert, ez a Hyundai Motors vállalat prémiumautós üzletága. A Hyundai pedig egyre inkább válik a világ vezető elektromos autós márkájává, így várható volt, hogy a vállalat minden szintjére átszivárog előbb utóbb az elektromos meghajtás.

Bár a Hyundai a 800V-os E-GMP padlólemezzel egy igen komoly mércét alkotott, a hagyományosan belsőégésű autók elektromosra átállításában is igen jól szerepelnek, melyre az Ioniq és a Kona az egyik legjobb példa. A Genesis első elektromos autója is egy eredetileg belsőégésűnek legyártott típus átalakításából született, ami a G80 szedán. Az újdonság a Shanghai Motor Show-n mutatkozott be és várhatóan az amerikai piacon fog nagyot kaszálni, ahol 2017 óta kapható a belsőégésű G80. Éppen ezért fűz nagy reményeket a Hyundai az elektromos változathoz, ezzel remélhetőleg fellendíthetőek lesznek az eladások világszerte.

Jay Chang, a Genesis globális igazgatója, így nyilatkozott:

„A mai premier egy nagyon különleges alkalom, több aspektusban is elsőként számolhatunk be újdonságokról. Egyrészt ez a Genesis első szereplése a Shanghai Motor Show-n, másrészt ez az első alkalom, hogy Koreán kívül mutatunk be egy újdonságot. A villanyosított G80, a sportosság és az elegancia tökéletes egyensúlya, egyben az elektromos autók piacára vezető utunk kezdetét jelenti.”

Sajnos a nagy öröm közepette nem maradt tér a technikai specifikációk pontosításának, de azt elmondták, hogy a hatótáv 427 km lesz, a Koreában használatos fogyasztási mérések vonatkozásában. A másik fontos infó, hogy a DC villámtöltés 350 kW is lehet, így egy ultragyors töltőn nagyon gyorsan feltölthető az autó akkupakkja. A Hyundai szerint 10-ről 80 százalékra 22 perc alatt. Az összkerekes, sportos szedán 4.9 másodperc alatt futja meg a 0-100 km/h gyorsulást, Sport módban.

A G80 is támogatja a V2L (Vehicle-To-load) szabványt, vagyis maximum 3,6 kW teljesítményig táplálhatunk vele 230V-os aljzatról elektromos eszközöket. A Genesis szerint még idén megvásárolható lesz az USA-ban a tisztán elektromos G80 szedán.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!