Puma méretű SUV a VW – Ford első közös elektromos autója

0

Az autóiparban egyáltalán nem szokatlan, ha két versenytárs összefog, amivel kölcsönösen jól járnak. Így van ezzel a Ford is, akik már egy ideje nyilvánosságra hozták, hogy az elektromos autóik egy részének a Volkswagen által kifejlesztett padlólemez, a MEB lesz az alapja. Ezzel persze a VW is jól jár, hiszen innen is visszakap valamennyit a technológia kifejlesztésébe ölt pénzeiből.

Az emissziócsökkentés fontos eszköze az elektromos hajtásláncok fejlesztése. A Ford európai stratégiája szerint 2030-ra minden, Európában forgalmazott személyautójához elérhető lesz a tisztán elektromos hajtás. A haszongépjárművek kínálatában már 2024-re minden modellhez választható lesz nulla károsanyag-kibocsátásra képes, tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtás.

Ehhez persze autók is kellenek és itt jön képbe a Volkswagen, pontosabban annak bérbe vehető MEB padlólemeze, amiért a Ford be is jelentkezett és a sok találgatás után egyre közelebb érezhető a közös munka első gyümölcse. Sok okfejtés szerint a Ford biztosra megy és az SUV/Crossover formát választotta az elektromos autónak, amit most az angol Autocar Magazin által közölt kémfotók is alá tudnak támasztani!

A képek szerint nagyjából egy Ford Puma méretű autót várhatunk és a típus a pletykák szerint már 2023-tól az európai utakon lehet. További infók szerint Ford abban a németországi, Köln-melletti gyárban gyártja majd ezt az autót, aminek átalakítására éppen most költenek el közel 1 milliárd dollárnyi összeget. A lap egy témához közeli forrástól tudja, hogy a döntés már meg is született erről és hamarosan hivatalosan bejelentésre kerül egy online konferencián A gyártáson túl pedig az elektromos mobilitáshoz köthető kutatási és fejlesztési folyamatok egy része itt talál majd otthonra.

Természetesen a hajtásláncról sincsenek még információk, de a MEB padlólemez segít belőni, hogy mire számíthatunk. Erről még az Autobild közölt egy cikket pár hete, szerintük már a név is megvan: Ford Stromer.

„A Ford új elektromos keresztezést tervez. Látványban a Stromer a Mustang Mach E-n fog alapulni, technikai alapja pedig a VW MEB platform lehet. Alapvetően az e-SUV 150 lóerős villanymotorral és 45 kWh maximális akkumulátor-kapacitással érkezik, nem kizárt azonban, hogy készül belőle egy csúcsmodell is 204 lóerővel és 77 kWh kapacitású akkumulátorral.”

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!