Kincsem Hyper-GT – magyar ötlet az elektromos luxusra

0

Többször gondolkodtam már azon, hogy mi is lehet a valódi fokmérője annak, amerre napjaink autógyártása tart. Az, ahogyan a Kincsem-projektről tudomást szereztem, mindenképpen a jó irányba haladásról tanúskodik. Ugyanis, hogy ha egy ilyen volumenű hírről hamarabb értesülnek az igazán fiatal autórajongók, mint az e-autós újságírok, az mindenképpen jó jel.

A történet akkor kezdődött, amikor három üzletember (Bak Tibor, Karaszi Attila és Stefan Peller) alapított egy – ahogyan ők nevezik – „új technológiai luxusmárkát”, melyet a magyar vonatkozás és az elvitathatatlan eredményesség miatt a KINCSEM névre kereszteltek. A névadó angol telivér 1876 és 1879 között 54 futamon indult, melyek közül 54-et meg is nyert, innen tehát az eredményesség. 

„Természetesen Kincsem története az inspiráció; az edzés mögött meghúzódó szellemiség úttörő volt, ennek eredményeként sikerei továbbra is felülmúlhatatlanok. A digitális technológiával kapcsolatos úttörő megközelítésünk lehetővé teszi, hogy korlátok nélkül alkossunk és az egyént állítsuk a középpontba. Ügyfeleink a dinamikus személyre szabhatóság olyan új szintjeit fogják megtapasztalni, amelyek még soha nem voltak lehetségesek” – mondta Bak Tibor.

A modern technológia vívmányait több szegmensben is hasznosítani kívánó cég első nagy dobása egy hatótávnövelt, 4 elektromos motorral hajtott hiperautó lesz, melyet 2023-ban akár már át is vehetnek boldog tulajdonosai Kincsem Hyper-GT név alatt.

Nem vagyunk luxusautó-nagyhatalom, így jogosan merül fel a kérdés, hogy mi a garancia mindarra, amit fentebb írtam? Természetesen van garancia, Ian Callum személyében, aki az alapítókkal együtt dolgozva szeretne valami igazán maradandót alkotni. A világhírű dizájner nevéhez fűződik többek között a Ford RS-200, az Aston Martin DB9 és számtalan Jaguar, köztük a C-X75 koncepció megtervezése is. Utóbbi formavilágával érdemes lesz barátkoznia azoknak, akik érdeklődnek a Kincsem Hyper-GT iránt, ugyanis ez a meg nem valósult elképzelés szolgálhat kiindulásául a magyar csodajárgánynak.

A koncepciót hibridként emlegetik, de a szárnyra kapott, nem hivatalos információkból inkább egy hatótávnövelt, elektromos autóra számítunk. Az elrendezés a következő lesz: 4 villanymotor, minden kerékre jut egy (ez a C-X75-ben is hasonlóan volt), ezen felül pedig egy brutális, a hírek szerint V10-es szívómotor, aminek hengerűrtartalma kicsi, fordulatszáma viszont annál nagyobb. A Forma-1-es konstrukciókat megszégyenítő, 13.000-et elforgó belső égésű motor több, mint 304 lóerő teljesítményre lesz képes, ez fogja tölteni az akkumulátort. Bak Tibortól azt is megtudhattuk, hogy a benzinmotornak semmilyen mechanikus kapcsolata nem lesz a hajtással, azonban, ha már belepakoltak egy ilyen monstrumot az autóba, hiba lenne a hangját veszni hagyni. Ezért a tradicionális autózás szerelmeseinek szívét megdobogtató ötleten dolgoznak, melynek eredményeképpen minden gázadásnál a V10 duruzsolhat majd a pilóta füleibe.

Ha az említett paraméterekből, illetve a Jaguár C-X75 specifikációjából építkezve találgatásokba bocsátkozunk, a legszkeptikusabb számítások is 8-900 lóerő környékére teszik a hiperautót, de egyáltalán nem elképzelhetetlen az 1000 lóerőnél is nagyobb teljesítmény.

Az autó részleteiről, külső- és belső dizájnjáról, vagy az akkumulátor-kapacitásról egyelőre nem sokat tudunk, egy azonban biztos: ha valaki szeretne egy ilyen szörnyeteget a garázsába, még ma iratkozzon fel a márka honlapján az érdeklődők listájára, ugyanis tisztelegve a névadó győzelmei előtt, összesen 54 darabot gyártanak majd a Kincsem Hyper-GT-ből. 

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”