A MINI sem fog már több belsőégésű autót gyártani

0

Március elején robbant a hír, hogy a Volvo 2030-ra teljes mértékben elektromosautó-gyártóvá kíván fejlődni. A vállalat ekkorra kizárólag tisztán elektromos autókat kíván értékesíteni, globális portfoliójából pedig az összes, belső égésű motorral szerelt gépkocsit száműzi – beleértve a hibrideket is. A vállalat 100 százalékos elektromos átállása annak az ambiciózus klímavédelmi tervnek a része, amely kézzel fogható lépésekkel igyekszik folyamatosan csökkenteni az egy gyártott járműre eső, életciklusra vetített szénlábnyomot. 

A napokban pedig a német média szellőztette meg azt a hírt, hogy a MINI is döntött. A MINI száműzni akarja a belsőégésű modelljeit 2030-tól. Az utolsó belsőégésű MINI modell 2025-ben gurulhat le a futószalagokról, ez pedig egy hatalmas lépés a MINI életében is. 2019-ben már felröppentek a pletykák, erről Peter Schwarzenbauer, a MINI-ért felelős vezető beszélt az Autoexpres magazinnak. “A MINI számára az első lépés a plug-in hibrid Countryman volt az elektromosítás útján és a vártnál sokkan jobban szerepel, így alátámasztva azt, hogy az elektromosítás a megfelelő jövő a MINI számára…Lépésről lépésre a teljes MINI felhozatalt elektromosítjuk majd.”

Schwarzenbauert igen komolyan meglepte az elektromos MINI iránti kereslet, “ilyet még sosem láttunk”.

A tervek szerint 2027-ben az értékesítések felét elektromos modelleknek kell kitenniük, mielőtt tisztán elektromos autómárkává fejlődne a MINI 2030-ban. A MINI eddig csak két modellt kínál elektromos hajtással. A Countrymant plug-in hibrid formájában, az Oxfordban épített Cooper SE pedig teljesen elektromos modellként hagyja el a gyárat.

Ami magát a BMW-t illeti, legutolsó hírünk arról szól, hogy jelentősen átalakítja az elektromos autókra vonatkozó terveit. Állítólag a cég jobban fog koncentrálni az elektromos limuzinokra és a jól ismert BMW SUV modellek közül csak egy további fog majd elektromos hajtást kapni. Az elektromos BMW i1 kiesett a prioritási listáról. A vállalat úgy gondolta, hogy a Volkswagen ID.3 ellenfelének szánt kompakt elektromos autót csak egy viszonylag magasabb áron tudták volna értékesíteni, így a bevételei sem hozták volna az elvárt szintet. A modell megjelenése valószínűleg 2030-ra tolódik.

Arról már korábban is lehetett tudni, hogy 2022-ben érkezni fog a 7-es BMW elektromos változata (i7), 2024-ben pedig az 5-ös BMW elektromos változata (i5). Az i5-ös azért csak 2024-ben fog érkezni, mivel az 5-ös sorozat következő generációjára fog épülni.

Az SUV szegmensben a BMW már két versenyzővel is jelen van, ott van a már kapható iX3 és a zászlóshajóként bemutatott iX is. 2022 végén pedig piacra dobják majd az X1-en alapuló kis városi terepjárót, valószínűleg iX1 néven. Ez a modell ekkor felváltja majd az i3-mat, amelyről köztudott, hogy 2024-ig fogják gyártani.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!