A Volvo épp csak bemondta, hogy személyautós üzletáguk, a Volvo Cars 2030-tól már hivatalosan is csatlakozik azon autógyártókhoz, akik onnantól csak tisztán elektromos autókat fognak gyártani. Most pedig máris itt a következő nagy dobás, a Recharge család egy újabb tagja, a tisztán elektromos C40.

A Volvo még 2019 őszén döntötte el, hogy elektromos autóit (jelenleg még a plug-in hibridek is ide tartoznak) egyetlen termékcsalád neve alá vonja össze, ez lett a Volvo Recharge és ennek a termékvonalnak lesz a tagja a most bejelentett újdonság is.

A C40 leginkább a kompakt kategóriás autók kasztjába tartozik, a legutóbbi C40 azon belül (még belsőégésűként) a hatchback kategóriát erősítette és a mostani, tisztán elektromos C40 is megtartani látszik ezt a trendet! A típus érkezéséről amúgy már tavaly márciusban írtunk és az akkori fotókat elnézve nem is jártunk messze az igazságtól.

A C40 az első Volvo, ami kizárólag elektromos meghajtással lesz megvehető, továbbá a típus sajátja lesz, hogy kizárólag online lehet majd megrendelni. Az autó a méreteit tekintve 4,43 méter hosszú lesz, 414 literes csomagtérrel (1290 liter, lehajtott hátsó ülésekkel). Az autó első fényszórói a mostanában egyre divatosabb LED pixel technológiával világítják majd meg az éjszakai utat.

A hajtáslánc sok tekintetben ismerős lehet az elektromos XC40-ből, ebben az autóban is tengelyenként egy 150 kW-os elektromos motor dolgozik majd, összesen tehát 300 kW teljesítményt leadva. Az akkupakk kapacitása bruttó 78 kWh, amivel 420 km WLTP hatótávot tehetünk majd. A teljesítmény és hatótáv adatokon javíthatnak majd a jövőben OTA érkező frissítések is.

Az XC40 (minden változata) és a C40 ugyanazon a gyártósoron készül majd a Volvo belga (Gent) gyárában. A svéd autómárka ráadásul egy akkupakkok összeszerelésére alkalmas részleggel is bővíti ugyanezen gyárát, elősegítendő a még gördülékenyebb termelést.

Tekintve, hogy mindkét típus ugyanarra a CMA padlólemezre épül, ez tovább könnyíti a dolgát a Volvo. Utóbbit a kínai Geely-vel közösen fejlesztették még ki és erre alapul a Polestar 2 is! Árak és a gyártás beindítása tekintetében nincs további információnk, ami rendelkezésre állna.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!