135 kW-os töltés közben csípték el az IONIQ 5-öt

0

Az idei év egyik nagy dobása lehet az IONIQ termékcsalád első tagja, ami a nevezéktanban az ötös sorszámot kapta. Ez az autó lesz a Hyundai első olyan személyautója, amit az E-GMP padlólemezre terveznek, ez a vállalat válasza a jövő e-autós kihívásaira és segítségével olyan autók építhetők majd meg, amik az alapoktól elektromosnak készülnek.

Az IONIQ 5 premierje a gyártó szerint februárban esedékes, tehát már nem kell sokat várnunk, hogy milyen lesz a végleges forma. A Hyundai addig is némi kedvcsináló médiaanyaggal csillapítja az információk iránti éhséget.

A forma és a méretek csak egy témakör, a másik fontos, hogy mit tud az adott autó technológiája és az előzetes információk szerint ebben is nagyot villant majd az IONIQ 5. Az akkupakk tekintetében, két verzióra számíthatunk, 58 és 73 kWh kapacitással és rendre 450, illetve 550 km hatótávval. Jogosan merült fel a kérdés, mi a helyzet a DC vilámtöltéssel?

Talán erre is választ kapunk most, még a premier előtt, köszönhetően egy IONITY oszlopnál töltő lebukott prototípusnak. A képek tanulsága szerint 33 százalékos töltöttségnél 68 kW volt a töltés teljesítménye, ám 55 százaléknál már 135 kW. A leolvasható feszültség 719V és 189A és ez még csak egy prototípus, mi lesz a végleges verzió esetében, ahol esetleg még javítanak ezt-azt a mérnökök?

A Hyundai elmondása alapján az IONIQ is már 800V-os rendszerrel fog érkezni, ezzel valóban egy igazi elektromos autót alkotva, amivel már nem vesződség a villámtöltés sem, persze ehhez kell a megfelelő töltőoszlop is. A képeken szereplő oszlop sem a véletlen kiválasztás eredménye, ugyanis egy ideje már a Hyundai is tagja az Ionity Konzorciumnak!

Töltés tekintetében tehát nem kell aggódnunk, ha ilyen tudást vásárolunk, sok probléma nem érhet minket. Na de méretben mit várhatunk majd ettől az autótól? A jelenleg ismert 4460 mm-es hosszúság, 1890 mm-es szélesség és a 3000 mm-es tengelytáv ismeretében kijelenthető, hogy egy tágas, akár családi autónak is használható járművet kap a vásárló a pénzéért. Személy szerint nagyon várom a premiert, de a magyarországi nyitóárakat még inkább! Már csak pár hét…

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!