Zwickau kulcsszerepet játszik az e-mobilitásra való rendszerváltásban: első alkalommal alakult át teljesen egy nagy autógyártó üzem az e-mobilitásra. A beruházások összértéke mintegy 1,2 milliárd eurót tett ki. Az összes átalakítási munka az ütemezés szerint az idén befejeződik.

2021-ben, az első teljes gyártási évben, mint tisztán elektromos gyár, körülbelül 300 ezer elektromos Volkswagen modell fogja elhagyni a Zwickau-i gyárat. Ezzel az üzem Európa legnagyobb és leghatékonyabb EV gyárává válik, és úttörő szerepet játszik majd a Volkswagen globális gyártóhálózatának átalakításában.

A Volkswagen ismét nagyot lépett a napokban, ugyanis Zwickau-i üzemének második gyártósorát is átalakította a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióra (MEB) épülő elektromos autók gyártására. Mindezt rekordidő alatt, ugyanis 13 héten belül végeztek és sikerült a 6. csarnokot felkészíteni az ID.4 sorozatgyártására mely már augusztusban elkezdődött. (Eddig az 5. csarnokban folytak az összeszerelések az ID.3 mellett.)

Hirdetés

Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója szerint:

„Az ID.4 segítségével, a Volkswagen egy teljesen elektromos járművet ad a kínálathoz, a kompakt SUV osztályban, amely jelenleg a világ legnagyobb növekedési szegmense. Az ID.3 után ez már a második modell, amely a MEB platformon alapul. A jövőben az autót Európában, Kínában és később az USA-ban is gyártani és értékesíteni fogjuk. Így tervezzük a MEB platformunkat globálisan is, a világ minden táján terjeszteni és a gazdasági alapjainkat megteremteni az ID család sikere érdekében.”

A korábban a Golf Variant számára használt 6. csarnok gyártósorának átalakításával a Volkswagen érdemben is bővíteni tudja a gyártási kapacitását, 13 héttel azután, hogy az utolsó belsőégésű modell elhagyta a Zwickau-i gyárat.