A Honda e-t 2017-ben, tanulmányautóként mutatta be elsőként a gyártó, és Urban EV néven ismerhették meg az érdeklődők. Ezt követte a már majdnem sorozatgyártásra kész Honda e Prototype, ami a 2019-es Genfi Autószalonon ünnepelhette világpremierjét. A végső változat végül szintén 2019-ben a Frankfurti Autókiállításon állhatott a nagyközönség elé, és ahogy sejteni lehetett, óriási sikert aratott.

Honda Urban EV

Idén nyáron végre megérkeztek az első Honda e modellek Magyarországra, amit ki is próbáltunk.

A tesztautók visszaadása előtt azonban mindig megbeszéljük a tapasztalatokat, pro és kontra érveket. Nem volt ez másként a nyár végén nálunk tanyázó Honda e-vel sem. Bizonyára nem csak nekünk lehet érdekes az a tapasztalat halmaz, amit egy ilyen teszt során gyűjtünk. Ezért úgy gondoltuk, hogy teszt jelleggel felvesszük nektek ezeket a beszélgetéseket, és kvázi vágatlanul felrakjuk Youtube-ra. Semmi komoly filmes megoldás, látványos vágások, csak két kamera, mi és az autó! Igyekszünk a hangra is figyelni, de néha bele-bele merülünk a témába, és ilyenkor hiba is csúszik a gépezetbe, ezt nézzétek el nekünk. Fogadjátok szeretettel új sorozatunkat az „Őszintén: elektromos autókról” első részét:

Hirdetés

A Honda e-t két változatban kínálja a japán gyártó. Már a Honda e néven értékesített alapmodell is igen gazdag felszereltséggel büszkélkedhet, a – 16 vagy 17”-os felnikkel rendelhető – Honda e Advance verziót pedig a nagyobb teljesítmény mellett olyan csemegék teszik igazán vonzóvá, mint a hagyományos belső tükröt kiváltó Középső Kameratükör Rendszer (Centre Camera Mirror System), a prémium hifi, a fűtött szélvédő és kormány, valamint a Honda automata parkolást segítő rendszere (Honda Parking Pilot).

A 17 colos kerekeken gördülő Honda e Advance modellváltozat 154 LE-t (113 kW-ot) és 315 Nm-t szabadít a kerekekre, így álló helyzetből mindössze 8,3 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára. A 136 LE-es (100 kW-os) belépőmodellnél szintén 315 Nm-rel számolhatnak a tulajdonosok, a százas sprinthez pedig csupán 9,0 másodperc szükségeltetik.

A Honda e érkezésével új karakter és stílus jelent meg a kisméretű Hondák világában. A modell teljes hossza 3894 mm, ugyanakkor viszonylag széles: keresztirányban 1752 mm-t mérhetünk. A formaterv kidolgozásakor magas használati értékre és könnyű használhatóságra törekedtek a szakemberek, ennek eredményeként született meg az egyszerű, letisztult és egyedi kocsitest. A rejtett kilincsek a tulajdonos, pontosabban az intelligens kulcs közeledését érzékelve automatikusan előbújnak. A hátsó ajtók külső kilincseit a C-oszlopba integrálták, így nem törik meg a formai harmóniát.

Az első és hátsó, fekete, lámpák közötti paneleket egyedi, konkáv profil teszi látványossá, a fényszórók pedig világító, kerek keretet kaptak, tiszta, egyszerű, már-már emberi arccal felruházva a modellt. A klasszikus, kör alakú lámpák a három az egyben építésmódnak köszönhető, tudniillik a nappali menetfényt, az irányjelzőgyűrűt és a távolsági fényszórót is magában foglalja a búra. 

Az egyszerű, letisztult Honda e töltőcsatlakozója a motorháztető közepére került, így az autó mindkét oldaláról elérhető.

Az egyszerű, letisztult karosszériához remekül passzoló kabin lágy tapintású, kiváló minőségű anyagokból készül, így egyszerre hangulatos és modern. Hála a nagy tengelytávnak, a helykínálat a magasabb méretosztályú modelleket idézi, sőt egy fokkal még tágasabbnak hat a kabin, hiszen az első sor is átjárható. A műszerfal teljes szélességében végigfutó LCD-érintőképernyő vízszintes vonalai még nagyobbnak láttatják az utasteret, a hatalmas szélvédő pedig páratlanul széles látómezőt garantál. Hogy semmi ne zavarja meg a harmóniát, az ablaktörlő lapátok rejtettek.

A vezetővel szemben 8,8”-os TFT-panelt kapott helyet, ezen jelennek meg a legfontosabb információk, beleértve a töltöttségi és töltési állapotot, a kiválasztott menetüzemmódot és a menetbiztonsági rendszer adatait is. Továbbá a Honda e digitális műszerfalának nagy részét két 12,3”-os LCD-érintőképernyő foglalja el, melyek intelligens alkalmazások, illetve szolgáltatások teljes sorát kínálják fel az elöl ülőknek. A kifinomult felhasználói felület intuitív és személyre szabható, az alkalmazások egymás mellett sorakoznak, kezelésük pedig olyan, mint az okostelefonoké, tehát érintéssel, simítással adhat ki utasításokat a felhasználó. 

A lounge-okat idéző miliőt többek között a melange-szürke szófakárpittal és egyéb jelenkori otthonokban használt, kellemes tapintású anyagokkal sikerült elérni, a fahatású betétek pedig még hívogatóbb, melegebb légkört teremtenek, és a minőségérzetet is jelentősen fokozzák.

A vezetést segítő eszközök mellett a hagyományos belső tükröt kiváltó Középső Kameratükör Rendszer (Centre Camera Mirror System) is említést érdemel, hiszen a tolatókamera képét jeleníti meg, számottevően javítva a kényelmet és a biztonságot.

A Honda által fejlesztett Oldalsó Kameratükör Rendszer szériatartozékként jár a Honda e-hez. A Kameratükör Rendszer a hagyományos visszapillantó-tükröket váltja, méghozzá igencsak hatékony formában, az élőben közvetített képek ugyanis két hatcolos képernyőn jelennek meg. A kijelzőket a műszerfal két szélén, ergonomikusan helyezték el a Honda mérnökei, így természetes érzetet és látványt nyújtanak, egyszersmind a menetbiztonságot is fokozzák.

A  bluetooth-kapcsolat mellett egyéb csatlakozási lehetőséget is felkínál a Honda e, ezekkel tölthetjük vagy párosíthatjuk különféle eszközeinket. Végigböngészve a lehetőségeket, HDMI-csatlakozót, valamint 12 és 230 V-os elektromos aljzatot is fellelhetünk (utóbbi váltakozó áramú, max. 1500 W-ot ad le). Emellett két USB-aljzatot használhatnak az elöl ülők, és további kettőt a hátul utazók.

Roppant kényelmes a szófákat idéző, kimagasló minőségű hátsó ülés is, ami természetesen a modern összhatáshoz is hozzájárul. A tetőkárpitba integrált, utasok feletti lámpák fénye nem zavarja a szemet, ugyanakkor kényelmesebbnek, kifinomultabbnak érzékelteti a teret, hiszen olyan, mintha egy nappaliban gyúlna világosság. Ezt az érzetet erősíti a B-oszlopra helyezett kapcsoló is. A Hondához méltóan remekül variálható csomagtartó befogadóképessége – alaphelyzetbe állított üléseknél – 171 liter (VDA szabvány szerint), és nincs rakodóperem, hogy minél könnyebb legyen a bepakolás. A síkba dönthető hátsó üléstámlák lehajtásával a szállítókapacitás tovább nő, ilyen esetekben 861liternyi poggyász fér el a tetővonalig mérve (VDA szabvány szerint).