A hamarosan a kínai piacra megérkező Tesla Model Y új lendületet adhat a cégnek, az egyik legfontosabb piacán, legalábbis egyes szakértők elképzelése szerint.

Az elmúlt kilenc hónapban a Tesla bővítette a gyárat, hogy felkészüljön az elektromos SUV gyártására. Az üzem mérete több, mint duplájára nőtt. A Tesla nem erősítette meg a Model Y tervezett gyártókapacitását a Gigafactory Sanghajban, de helyi elemzők szerint akár négyszer annyi járművet is értékesíthetnek. A múlt hónapban egyébként Kínában 10000 Tesla Model 3 került értékesítésre.

A Tianfeng Securities, egy brókercég, mely szorosan szemmel tartja a Tesla működését az országban, egy az ügyfeleiknek szóló jelentésében elmondta, hogy ők havonta 30000 Model Y gyártására számítanak, és úgy gondolják, hogy az első éves eladások elérik a 360000 darabot. Becslések szerint 2021-ben a cég világszerte 880000 darab járművet adhat el, 2022-re pedig akár elérhetik a 1,28 milliót is akár.

Hirdetés

Azonban ahhoz, hogy ezek az optimista becslések be tudjanak teljesedni, szükség van a Model Y olcsóbb változataira is. A Tianfeng Securities elemezte a kínai Model 3 és az amerikai Model Y árképzését, és arra jutottak, hogy a belépő szintű Model Y ára várhatóan 275000 jüan (12,75 millió forint) körül alakul majd.

Ez valamivel olcsóbb, mint az amerikai modell kezdőára, azonban egyelőre még csak két felszereltségi szinttel kapható. Várhatóan azonban hamarosan az olcsóbb, hátsókerék hajtású változat is megjelenik majd.

Tao Lin, a Tesla China alelnöke korábban azt mondta, hogy várhatóan az első Model Y 2021 első negyedévében gurul majd le a gyártósorról.

A Tianfeng Securities elképzelése eléggé optimista, azonban nem tűnik lehetetlennek, ugyanis nem érdemes alábecsülni Kínában az SUV/crossover szegmens erősségét. Az olyan sikeresebb kínai startupok, mint a Nio vagy a Xpeng is a piac ezen szegmensére összpontosítottak és sikerült is jó eredményeket elérniük.

Tehát egyáltalán nem lenne meglepő az, ha a Model Y jól teljesítene Kínában, azonban a Tianfengnek is igaza van abban, hogy szükségük lesz olcsóbb modellekre is. A Model 3 kínai árazását elnézve azonban ez nem fog problémát okozni. Az első évre jósolt eladások azonban némileg túlzóak lehetnek, mivel, ha az év elején indítják meg a gyártást, akkor az csak az év közepére fog felfutni. Továbbá a Model Y piacra kerülésével a Model 3 eladások mérséklődhetnek.

Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!