Míg az európai piacon az ID.3 lesz a „nagy tömegben gyártott elektromos autó”, addig Észak-Amerikában az ID.4 SUV kapja ezt a szerepet. Mindketten a Volkswagen MEB padlólemezén fognak lakni, melyet az alapoktól arra terveztek, hogy tisztán elektromos hajtáslánc kerüljön bele. Mint azt már olyan sokszor elmondtuk olvasóinknak, az ID.4 leginkább a Tesla Model Y vásárlóközönségét kívánja célba venni, ám Automotive News cikke szerint olyan már modelleknek is van félteni valója, mint a Toyota RAV4, vagy éppen a Honda CR-V.
Scott Keogh, aki a Volkswagen amerikai divíziójának vezetője, bővebben is kifejtette a tervet. Az ID.4 a méreteit tekintve gyakorlatilag egy Tiguan, aminek a RAV4 és a CR-V a közvetlen kihívói. Mivel a Toyota, valamint a Honda ezen méretosztályban nem rendelkezik tisztán elektromos járművel, elképzelhető, hogy ezen hajtáslánc iránt érdeklődők átpártolnak majd a Volkswagen-kínálta lehetőségre, ami az ID.4. Az említett két japán márka vásárlói pedig jelentős számot tesznek ki az Egyesült Államokban, így akár csak ha 10-20 százalékuk vásárol következő autónak ID.4-et, az is jelentős átrendeződést eredményezhet! Keogh elmondása szerint pedig már most komoly az érdeklődés az amerikai kereskedésekben.
Van ráció a Volkswagen tervében, hiszen az elektromos meghajtás népszerűsége töretlenül nő világszerte és az eladási számok is brutális növekedést mutatnak ezen a területen. Ehhez képest a belsőégésű motorral szerelt autók iránt stagnál a kereslet hónapok óta. Sajnos a Toyota és a Honda sem rendelkezik tisztán elektromos alternatívával azon vásárlóinak, akik erre fogékonyak lennének.
Az ID.4 még Zwickauban készül, amíg a helyi gyártói kapacitás fel nem készül a típus fogadására Chattanoogában. Ez legkorábban 2022-ben történhet meg, azonban Itt még számtalan átalakítás, bővítés és gépesítés lesz kívánatos, amire a Volkswagen 800 millió USD-s keretet állapított meg. A gyár igazgatója szerint minden a tervek szerint halad és 2021-től az elő-szériás, míg 2022-től a végleges sorozatgyártás is megkezdődhet az üzemben.
A népszerűség pedig nem kérdés, hiszen az összes rendelkezésre álló 1st Edition kivitel elfogyott 24 óra alatt. Pontos adatot nem mondott eddig a VW, ami a rendelkezésre álló darabszámot illeti, de egy belsős értesülés szerint nagyjából 2000 darab autó volt az, amit az USA piacra szánt a gyártó, ezt a mennyiséget kapkodták el egy nap alatt.