Érkezik Európába a kínai Tesla Model 3

A gyártást még 2019-ben kezdték meg a shanghaji Gigafactory-ban, és úgy néz ki hamarosan érkeznek is a kész modellek Európába. Érdekesség az MIC Model 3-mal kapcsolatban (Made in China), hogy ezek lesznek az első Teslák, amelyek akkumulátorait nem a Panasonic-cal közösen készíti a cég, hanem az LG Chem-mel, valamint a CATL-el fognak együttműködni. Jelenleg Európába csak a kaliforniai gyárból érkeznek Model 3-ak, ez viszont nemsokára változni fog!

A Volkswagen elektromos vonatokkal szállítja az ID.3 e-autóit

Hirdetés

Sőt, 2021-re azt ígérik, hogy minden modellt és alkatrészt, a Deutsche Bahn-nal együttműködve csak is elektromos meghajtású teherszállító vonatokkal fogják eljuttatni a célállomásra. A német cég logisztikáért felelős vezérigazgatója a következőket mondta el a témával kapcsolatban:

„Ezzel a zöld energia projekttel jelentősen hozzájárulunk a cég karbon semlegessé tételéhez. Ebből a célból a Deutsche Bahn szélerőművekből és vízerőművekből származó villamos energiát fog felhasználni. Európában egyetlen autógyártó sem szállít több árut vasúton megújuló elektromos energiával, mint a Volkswagen…”

Felkészült a BMW Group müncheni gyára az i4 érkezésére

Minden készen áll a német cég müncheni gyárában a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 tömegtermelésének megkezdéséhez. A müncheni gyár igazgatója, Robert Engelhorn a következőket mondta el:

„Sikeresen, az előzetes tervek szerint, komplikációk nélkül végeztünk a gyár átfogó átalakításával és modernizálásával. Gyárunk mostantól egyazon gyártósoron képes előállítani a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 modellt, a benzin- és dízelüzemű autókat, valamint a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt típusokat.”

Megérkeztek az e-buszok a fővárosba

Borsi Dávid, a BKK szóvivője az autóbuszok szerdai bemutatásán elmondta, hogy a MAN Lion’s City E típusú járművet Budapest számos európai nagyvárost megelőzve tesztelheti az intenzív közösségi közlekedésben. A valós, forgalomban történő kipróbálás az, amely során megmutatkoznak egy város igényei a tömegközlekedési eszközök felé, a szóvivő elmondása szerint pedig nem ez az utolsó ilyen eset. Tervezik Budapest utcáin más gyártók elektromos modelljeit is próbára tenni, a legjobbakkal pedig szeretnék kiépíteni a főváros zöld flottáját.

Nagyokat mondott a KIA a héten

Minden évre jutni fog innentől egy vadonatúj, tisztán elektromos KIA, a szlogen ugyanis úgy szól, hogy 2027-ig hét új e-autót dobnak piacra. A történet még 2019 decemberében kezdődött, amikor is a Hyundai bejelentette a „Strategy 2025” nevezetű elektromos projektjét. Ez követte a Kia hasonló bejelentése, amikor is bemutatták a Plan S részleteit a nagyérdeműnek, melyeket az eredeti cikkben részletesen meg is lehet tekinteni.

Az biztos, hogy a Kia egy nagyszabású projektbe kezdett. Számos új modellre számíthatunk az elkövetkező években, valamint egy praktikus töltési infrastruktúrára, ami minden bizonnyal meg fogja hozni az eddig bizonytalan vásárlók kedvét is az elektromos autózáshoz.

56 oszlop, ennyi lesz a világ legnagyobb Tesla Supercharger-állomásán

Egy, a Twitteren @bryanMackSC néven futó Tesla-tulajdonos kiszúrta egy hatalmas méretű, új töltőállomás munkálatait Firebaughban, Kaliforniában, melyet meg is örökített, így mi is láthatjuk:

A Fresno állami tervezési osztályhoz benyújtott űrlapok szerint ezen a helyszínen 56 oszlop kap helyet, egyszerre tehát közel 60 Tesla vehet majd fel hatótávot ugyan azon a helyen. Mikor meghallottuk, hogy Kínában van néhány Supercharger állomás 50 standdal, már akkor is elszörnyedtünk a számok hallatán, hát még most. Sokan nem értik, miért a Tesla a piacvezető az elektromos autók világában, hiszen a nagy múltú vállalatok látszatra jobb, magasabb minőségű járműveket képesek előállítani, melynek oka a tapasztalat. Nem szabad elfelejtenünk azonban a tényt, hogy az e-autózásnak csak egyik komponense az autó, a másik hatalmas hányad, mely a hangulatunkat, az élményt sokszor magánál az autónál is jobban befolyásolja, az a töltés. Ebben pedig nem tudja senki megverni a Teslát.