Hirdetés

A személyautók területe után kétségkívül az ipar és a szállítmányozás lesz a következő terület, amit az elektromos meghajtás fenekestől fel fog forgatni. Ennek pedig egyenes következménye lesz, hogy teljesen új irányokba terel sok, eddig berögzült dolgot. Bill Gates is látja ezeket az összefüggéseket és saját blogjában is sokszor kitárgyalja azt, hogy mi a véleménye. Ennek pedig legjobb bizonyítéka, hogy a kutatásokat támogató pénzeinek jelentős résztét fekteti akkumulátortechnológiába. Befektetésinek egyik fő célpontja a a QuantumScape, ahol rendkívül ígéretes kutatások folynak a szilárdtest akkumulátorok területén. A vezérigazgató Jagdeep Singh szerint már működő technológiájuk van, csupán a tömegtermelésre való felkészülés, ami hátravan.

Gates elkötelezett híve a zöld-energiáknak és a lehető legtisztább közlekedési módozatoknak. Ezért is furcsa legutóbbi megszólalása a témában, amit szintén a GatesNotes-ban fejtett ki.

„A probléma az, hogy az akkumulátorok nagyok és nehezek. Minél nagyobb súlyt próbálsz mozgatni, annál több elemre van szükséged a jármű áramellátásához. De minél több akkumulátort használsz, az annál nagyobb tömegű lesz – és annál több energiára lesz szükséged. Az akkumulátor-technológia nagy áttörései ellenére az elektromos járművek valószínűleg soha nem jelentenek majd praktikus megoldást olyan dolgokra, mint a 18 kerekes kamionok, teherhajók és utasszállító repülőgépek. Az elektromos mobilitás akkor működik, amikor rövid távolságokat kell megtenni, viszont teljesen más megoldásra van szükségünk nehéz, távolsági járművek elektromos üzemeltetéséhez.”

Természetesen nem akarunk mi okosabbak lenni Bill Gates gondolatainál, de azért az csak jelent valamit, hogy Elon Musk szerint pedig igenis lehetséges lesz az elektromos árammal repülés és a teherszállítás is.  Ez nagyjából 4 éven beül valós realitás lehet! Ha pedig már QunatumScape, ahova Gates pénzeinek nagy része vándorol, mutatunk egy ábrát tőlük, amik a közeljövő és talán már a jelen akkucelláinak energiasűrűségét mutatja.

A jelen technológiákkal valóban nehézkesen lehetne kivitelezni egy elektromos repülőt, de egy működő szilárdtest akkupakkal, ahol minimum 400 Wh/kg, vagy az feletti az energiasűrűség, igenis valóság lehet egy valóban működő alternatíva az elektromos repüléshez.