Néhány hónappal a típus nevének bejelentése és megannyi kémfotó után a Skoda hivatalos fotókon mutatta be az első 100%-ban elektromos-hajtású SUV-ját, a Skoda Enyaq-ot. Igaz, hogy az álcafólia még védi a modell apróbb részleteit, de néhány fontos információt közzétett a gyártó.
Most azonban a Skoda újabb betekintést engedett az Enyaq elektromos crossover belterébe még a hivatalos szeptember 1-re tervezett hivatalos bemutató előtt. A többrétegű műszerfalat, melyen a klímát a Skoda hűtőrácsának designja ihlette, egy 13 colos képernyő uralja. Ez infotainment jellege mellett más funkciókat is betölt majd, de az autóban egy digitális műszerközpont és egy kiterjesztett valóságtechnológiával operáló szem előtti képernyő is lesz.
A fokozatváltó a középkonzolon kapott helyet, mellette pedig tárolókat találhatunk, mely alá egy vezeték nélküli telefontöltő került. Hangulatvilágítás is van az utastérben, illetve rengeteg újrahasznosított anyag, az ülés borítása 40% gyapjú, 60% újrahasznosított PET-palackokból nyert rostok keverékével készült, míg a bőrelemeket olivafák leveleinek kivonatából készítették.
az Enyaq valahol a Kodiaq és a Karoq között helyezkedik el méretben a maga 4.64 méter hosszával, 1.87 méter szélességével és 1.61 méter magasságával. Az utastérbe bepillantva egy 13 colos érintőképernyő és egy kiterjesztett valóság technológiát használó head-up display lesz elsőként megfigyelhető, na meg az, hogy a Skoda strapabíró, minőségi anyagokat használt. A csomagtér mérete 585 literben lett meghatározva, ami messze elmarad a Kodiaq 720 literétől, viszont tágasabb, mint a Karoq 520 literes raktere.
Az elektromos autózás szerelmeseinek, a MEB platformra épülő modellből öt különböző teljesítményű kivitel is elérhető lesz. A belépőszintet az Enyaq iV 50 képviseli majd, itt egy hátsó tengelyen elhelyezett villanymotor szolgáltat 148 lóerős teljesítményt, az 55 kWh (52kWh használható) kapacitású akkumulátor pedig 340 kilométeres hatótávolsággal teszi teljessé a képet.
Az Enyaq iV 60 esetében a fenti értékek 180 lóerőre és 390 kilométerre módosulnak a 62 kWh (58 kWh használható) kapacitású akkumulátorcsomagnak köszönhetően.
A legnagyobb, Enyaq iV 80-ban már 82 kWh-s (77 kWh használható) akkumulátornak köszönhetően akár 500 kilométer hatótávra is képes lesz a csehek újdonsága. A különbséget leginkább az szolgáltatja a típus esetében, hogy két összkerekes változat is elérhető lesz belőle, az Enyaq iV 80X 265 lóerővel és az Enyaq RS RS 306 lóerővel. A sportosabb modell 6.2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a végsebesség pedig 180 km/órában lett meghatározva. Fontos adalék, hogy a hatótávolság mindkét kivitel esetében 460 kilométerben lett megállapítva.