A Tesla megoldása a holttér ellen

0

Az Autopilot oldalkameráit fogja használni a Tesla, hogy a láthatatlan területeket megjelenítse a képernyőn, amikor a sofőr kanyarodik, sávot vált, vagy bármilyen kormánymozdítást igénylő manőverbe kezd. Ezek a kamerák a tervezéskor olyan helyekre lettek felszerelve, amik kifejezetten a holtterekre tekintenek.

A múlt hónapban a Tesla frissítette szoftverét, mellyel együtt új funkció is érkezett, az újítás pedig az oldalsó kamerákat is bekapcsolja a kamerarendszerbe.

A Tesla a megjegyzésben a következőket írja:

„Most már megtekintheti az oldalkameráiból származó képet is, melyet azért vezettünk be, hogy a jármű körül jobb láthatóságot biztosítsunk. Amikor a hátulsó kamera videoja látható, húzza egyszerűen az ujját oldalra a kijelzőn, hogy a kép átváltson az oldalsó kamerára.”

A múlt hónapban történő megjelenése óta számtalan tulajdonos jelezte igényét még több, szélesebb körű kihasználhatóságra. Elon Musk Twitteren erősítette meg, hogy a Tesla az egyik ilyen lehetőség megvalósítását tervezi (konkrétan a teljes képernyős oldalsó kameraképet), azokban az esetekben, amikor nagyobb kormánymozgás történik:

Már korábban is használta az oldalsó kamerákat a márka annak megállapítására, hogy van-e valami vagy valaki a holttérben, ezzel pedig bármilyen tárgyat képesek voltak megmutatni az Autopilot Driving Visualization-ben.

A mostani frissítés akár előfutára is lehet annak a régóta emlegetett lehetőségnek, amely végül oldalsó tükrök helyett oldalsó kamerákat használ majd.

Számos más gyártó, például az Audi és a Honda, már megkezdte az oldalkamerákkal rendelkező járművek forgalomba hozatalát, mivel az európai szabályozások törvényessé tették a járművek belsejében lévő kijelzők használatát, és a tükrök elhagyását.

A Tesla 2013 óta kutatja a hatékonyságot és a hatótávolságot javító rendszereket, ám az ötlet fejlesztését felfüggesztették, mivel az Egyesült Államokban nem legális, így a legnagyobb piacuk kiesésével nem voltak tovább érdekeltek ebben a játékban. Jelenleg azon szorgoskodnak, hogy megváltoztassák a rendeletet az Egyesült Államokban, ami lehetővé tenné a Teslának a fejlesztések folytatását, és az új technológia bevezetését.

Az e-autógyártó legutóbbi prototípusai, mint például a Cybertruck vagy a következő generációs Roadster, már nem tartalmaznak semmilyen oldalsó tükröt, mindent kamerákkal oldottak meg a tervekben. Ha a törvényhozók is úgy gondolják, hamarosan érkezhetnek a fülek nélküli Teslák.

Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!   

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”