Gyengélkedett a Seat Mii Electric a jávorszarvasteszten

0

A címben is említett tesztelési metódus egyfajta etalonként van jelen az autóiparban, pontosabban az új modellek bevezetésé előtt végrehajtandó tesztek között. De mi is ez tulajdonképpen?

„A kitérő manőver teszt, ismertebb nevén a jávorszarvas teszt, arra szolgál, hogy egy autó mennyire biztonságosan tud kikerülni egy hirtelen felbukkanó akadályt. Az elnevezés Svédországból ered, ahol 1970 óta végeznek az új autókon hasonló teszteket. A jávorszarvasok, akár 800 kilósak is lehetnek és a gímszarvassal ellentétben nem szökellenek tova az úton, ha valami közeledik feléjük, hanem csak úgy ácsorognak tovább, mintha mi sem történne, ezért tényleg csak kikerülni lehet őket.

A teszt nemzetközi hírnevet 1997-ben szerzett, amikor a Mercedes-Benz A osztályú autója megbukott ezen a teszten, a gyors manővertől felborult az autó. A teszt után számos változtatást végzett a Mercedes, hogy biztonságossá tegye az A osztályos autóit (ami végül az ESP menetstabilizátor kifejlesztését vonta maga után.)”

Ezt a tesztet csinálta meg magának a Km77 csapata, akiknek nem a Mii próbára tétele volt az első ilyen megmozdulás. Az alábbi videó tanulsága szerint sajnos nem szerepelt túl jól a Volkswagen e-Up spanyol kis testvére a megmérettetésen:

A kis Seat viszonylag alacsony sebességig egész jól viselte a hirtelen kitéréseket, de 79 km/h magasságában már voltak bajok az autóval! Azt tudni kell, hogy ezen a teszten csak az elektromos verzió képességeit vizsgálták, a belsőégésű motorral szereltét nem. Az okok egyelőre nem ismertek, de vélhetően az alacsonyabb gördülési ellenállású gumik és az alacsonyabb elhelyezkedő súlypont a hibásak a dologban.

Az e-Up (facelift), Seat Mii és Škoda CITIGOe iV EuroNCAP töréstesztjéről már mi is írtunk, de a törés videóját ide is betesszük, mint csemegét:

Főbb tulajdonságok:

  • 36,8 kWh akkupakk
  • Akár 260 km WLTP hatótáv
  • 130 km/h végsebesség
  • 61 kW/212 Nm elektromos motor
  • 7,2 kW fedélzeti töltő
  • 250 literes csomagtartó
  • Hosszúság: 3557 mm
  • Szélesség: 1645 mm
  • Magasság: 1478 mm
  • Tengelytáv: 2420 mm

Kis érdekesség, hogy a Km77 letesztelte a MINI elektromos verzióját is és szintén rosszabbul teljesített, mint a belsőégésű motorral szerelt változat:

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!