Megvan az új e-Up! (Seat Mii, Škoda CITIGOe iV) Euro NCAP töréstesztje

0

Elérkezett ez is, hogy megtörjék az Euro NCAP vizsgabiztosai a Volkswagen hármas ikreit, melyek mindhárom tagja ugyanarra a padlólemezre épül, ez a Volkswagen e-Up! Ennek tudatában pedig nem érdemes meglepődni, hogy csak az e-Up!-ot törték meg és annak értékeit vetítették le a Seat és a Škoda modellekre is.

A teljességhez tudni kell, hogy a törésteszt során nem csak az elektromos, hanem a belsőégésű verziót is megtörték, bár ez olvasóinknak vélhetően nem igazán fontos információ! Ami viszont igazán fontos, hogy a 2011-es 5 csillag után a mostani eredmények csak 3 csillagot értek… De hogyan lehetséges ez? Nos, a válasz a felszereltségi szintben keresendő, pontosabban abban, hogy kivettek az alapfelszereltségből egy olyan aktív biztonsági eszközt, ami 2011-ben még benne volt a kezdőárban, ellenben a mostani helyzettel.

Ez a hiányzó elem pedig az AEB (Autonomous Emergency Braking), ami a nevéből eredően az automatikus vészfékező rendszer. Az AEB rendszer kétféle módon tud segíteni a balesetek elkerülésében: egyrészt még időben jelzi a közeledő bajt a sofőrnek (pl.: hanghatásokkal), másrészt ha már elkerülhetetlen a baj, felkészíti az autó utasvédelmi rendszereit (pl.: légzsákok) a becsapódásra.

Ez tehát a fő probléma, de ettől függetlenül az e-Up! továbbra is egy biztonságos autó, a felhasznált anyagok és a gyártástechnológia nem változott. Az egyes modellekre vonatkozó részletes eredmények az alábbi linkeken érhetőek el:

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!