Régóta bakancslistás volt elektromos autóval Horvátország, de az ottani töltőhálózatot elnézve alaposabb utánajárást igényel az út. Főleg, ha az országban csak 50 kWh-s töltők vannak! Voltunk már érdekes helyeken elektromos autóval, de azokra mindig felkészültünk. Felkészültünk arra, hogy mi van akkor, ha nem megy az első kiszemelt töltő, mi van akkor, ha nem találjuk a töltőt vagy csak az átlagosnál lassabban tölt és ezért a hotelt is értesíteni kell, hogy sorry, de késünk.

Tavaly nem így volt, akkor csak gondoltunk egyet és elhatároztuk, hogy holnap irány Horvátország. Nem készültünk rá, legalábbis az út megtervezésével nem bajlódtunk, de annál többet azzal, hogy milyen idő lesz és mit vigyünk magunkkal. Október 21-én mikor átvettük a Tesla Model 3-mat, rá pár napra eldöntöttük, hogy még jó az idő, élvezzük ki.

Nézzük meg a Pitvicei tavakat és ha már ott vagyunk akkor látogassunk el Nikola Tesla szülőházába is. Jelen időben, a nem tudom hányadik karanténban töltött nap után, ez egy kiváló ötlet volt.

Hirdetés

Október 26-ot írtunk, a Model 3-mat 99%-ra feltöltöttem és munka után elindultunk Székesfehérvárról 492 kilométer megtehető távval. Legalábbis ennyit jelzett a “Hófehérke” nagy kijelzője.

Ekkor még csak pár szár kilométer volt a kocsiban, így az első ezer kilométert már Horvátországban lépte át az autó. Az út nem volt folyamatos, mivel Keszthelyen megálltunk ebédelni. Gondolkoztam a Sormási pihenőben, de kíváncsi voltam, hogy mennyit bír az autó folyamatos autópálya tempó mellett és nem akartam tölteni. A Pitvicei tavak melletti kis városkát beütöttem az autó térképén és egyből jelezte, hogy az első és az utolsó megállónk ahol tölteni kell az a károlyvárosi Supercharger. Nagyszerű! Szerencsénkre az autópálya teljesen üres volt, nem tolongtak a határátkelőnél sem. Talán ilyenkor éri meg a legjobban Horvátországba menni, ha el akarjuk kerülni a nyüzsgést és a tömeget. A Model 3 teljes önvezető rendszerrel, azaz a Full Self Drive-al lett rendelve, melynek agya a Tesla saját készítésű rendszere, a HW 3. Ekkor az autón még a 9-es szoftver volt, melynek az Autopilot módja nem volt a legtökéletesebb. Azonban a majdnem teljesen üres autópályán tette a dolgát. Igaz, hogy csinált érdekességeket, de erről majd egy külön cikkben írok. Ahogy arról is, hogy mennyit fejlődött a közel fél év alatt a rendszer!

Szóval az autópályán a legnagyobb megengedett sebességgel közlekedtünk, betartva a korlátozásokat. 8%-os töltöttséggel értünk a károlyvárosi SuC töltőhöz, a teljes utunk alatt 66 kWh energiát használtunk el és 18.1 kWh fogyasztást értünk el. Összesen 362 kilométert tettünk meg és az autó szerint még 40 kilométerünk maradt!

Azaz, 380-390 kilométert nyugodtan meg tudunk tenni egyetlen feltöltéssel a Tesla Model 3 Long Range modellel.

Egy kis rátöltés után folytattuk az utunkat Rakovicába a szállásra. Másnap reggel az első utunk az Otocac autópálya melletti Supercharger töltőhöz vezetett, ahol egy gyors 40 perces töltés után elindultunk Smiljanba. Apropó, az otocsáni töltésünk 89,44 HKR-be került, ami mai áron nagyjából 4000 forintnak felel meg.

Nagyjából 60 kilométer után odaértünk Nikola Tesla szülőházához, ahol mindenki körbecsodálta a Model 3-at. Még egy töltésre is meghívtak bennünket, pedig nem igazán akartam foglalni a töltőt, hisz majdnem tele volt a kocsi. De az ottani dolgozók mindenképp le akarták fényképezni ahogy a publikus töltőjükön lóg az újdonságnak számító Model 3.

Az autó körbemutatása után végre bejutottunk a bakancslistás területre. Ide minimum egyszer el kell jutni minden olyan őrültnek aki csodálja vagy ismeri Nikola Tesla munkásságát. Az pedig csak hab volt a tortán, hogy mindezt egy Teslával tehettük meg!

Majd jött a nagy ötlet, hogy ha már itt vagyunk Smiljanban akkor ugorjunk le a tengerpartra. Úgysincs messze, csak 40 kilométer Karlobag. Igen ám, de azt nem igazán láttam a térképen, hogy egy szép kanyargós út vár ránk.

Első megállónk a Kubus Ura kilátópontnál volt, ahol csodálatos látvány tárult a szemünk elé, majd végig a szerpentinen kanyarogva és a lejtőn lefelé haladva az autó folyamatosan töltött vissza és 86%-ra tornászta vissza magát. 429 megtehető kilométert tippelve!

Egy pizza és egy cevapcici után elindultunk Rakovicába, ami cirka 116 kilométerre volt. A trip computer 61%-os érkezést tippelt, ami be is jött.

A visszafelé vezető úton pont elcsíptük a naplementét a Kubus Ura kilátóponton. Csodálatos látvány volt!

Smiljan, Karlobag majd vissza Rakovicába összesen 157 kilométert tettünk meg! Ezen úton 13,6 kWh-ra jött ki a teljes fogyasztásunk ami elképesztően jó adat egy közel 450 lóerős és összkerék hajtású elektromos autótól.

Másnap egy egész napos Pitvicei tavas túra várt, ami jobban lemerített minket, mint egy Teslát a nyél gázas sebességrekord a német autobahn-on.

Nagyon nagy szerencsénk volt az idővel, igazi vénasszonyok nyarát élvezhettük október végén. Azonban a hazaindulás reggelén leszakadt az ég. Egész úton esett az eső!

Az Tesla Model 3 kiválóra vizsgázott az első pár napon! Igazi autó, igazi elektromos autó! A Teslának ismét sikerült egy maradandót letennie az asztalra. Sikerült egy olyan elektromos autót megépíteniük, ahol már nem kell a hatótávparától félni. A saját Supercharger hálózattal pedig bármikor útnak indulhatunk akár hosszabb távra is minden előkalkuláció és Plugshare használata nélkül! További előny, hogy már idehaza is megrendelhetjük a Tesla modelljeit.

Most direkt nem tértem ki a kényelemre és praktikumra az autóval kapcsolatban. Majd egy következő cikkben kiderül, hogy megmaradt-e a rózsaszín köd, vagy a Tesla csak egy fellángolás. Kicsivel több, mint fél év együtt töltött idő után valós tapasztalatokra támaszkodhatok!

Hamarosan folytatom!

Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!