Szalad az idő! Szinte tisztán emlékszem mikor 2014 júliusában létrehoztam a Tesla Club Magyarország Twitter accountomat, azzal a címszóval, hogy jó lesz még valamire. Majd folyamatosan figyelemmel kísértem a Tesla pályafutását és csodálkoztam, hogy létezik egy amerikai autógyártó ami egy komplett számítógép köré építette az elektromos autóját.

Teltek múltak a hónapok és az évek, majd a következő említésre méltó fordulat 2016 március 31-én következz be a Tesla életében, mikor Elon Musk bemutatta az első elérhető árúnak nevezett elektromos modelljét, a Model 3-at. Musk célja az volt, hogy ez legyen az első tömeggyártású elektromos autó, ami az ára miatt széles tömegek számára is elérhető lehet. Egyre jobban beleástam magam az elektromos autók világába, a Tesla is egyre jobban a köztudatba került, és talán ennek a hatására (is) indítottam el az e-cars.hu weboldalam 2017 januárjában, gondolván, hogy úgyis az elektromos autózás lesz a jövő. Nem tévedtem! Az elektromos autózás mára egy megállíthatatlan folyamattá nőtte ki magát, és ezt mostanra (végre) felismerte az összes autógyártó.

2017 közepén végre elkezdődhetett a hármas modell gyártása, az első példányt megtartotta Elon Musk, 2017 július 28-án pedig rendeztek egy hivatalos átadópartit az első 30 vásárlónak. Majd jött a feketeleves és a gondok a gyártás felfuttatásával. Volt idő mikor Musk azt ecsetelte, hogy a Model 3 gyártása körül olyan súlyos problémák jelentkeztek, hogy a cég rendkívül közel került egy olyan helyzethez, ami igencsak felborzolta volna az e-autós világ kedélyeit, ez pedig az anyagi csőd! De szívem mélyén, titkon remélve drukkoltam, hogy ez soha ne jöjjön össze. Hisz ha törik, ha szakad nekem még lesz egy Teslám az életben. Éppen ezért befizettem az 1000 dolláros foglalót egy Model 3-ra. Akkor nem foglalkoztam vele, hogy mikor érkezik meg hazánkba a kor legmodernebb elektromos járgánya. Majd eljő ez az idő is valamikor! Ekkor jóval aranyár felett mérték az új Teslákat, a használt pedig szintén elérhetetlen volt számunkra. Éppen ezért döntöttünk 2017 nyarán a tisztán elektromos B-osztály mellett, melyet a Tesla épített a Mercedesnek. Örültünk! Lett egy fél Teslánk csillaggal az elején melyet a legnagyobb elégedettséggel használunk mind a mai napig és a közel 55 ezer kilométer alatt csak egy ablaktörlő lapátra, némi ablakmosó folyadékra és egy szett téli kerékre kellett költenünk. Ez az elektromos autó!

Visszagondolva a 2018-as évre, öröm volt látni, ahogy a Tesla kimászott a gödörből és sikerült felfuttatni a Model 3 gyártását. Majd elérkezett 2019 február 5. mikor befutott a Glovis Captain a Belga Zeebrugge kikötőjébe, ahol lehorgonyzott és kigurultak a gyomrából az első európai piacra szánt Model 3-ak. Juhhéé, végre elindult valami. Igen, csak nem Magyarországon!

Sajnos a Teslának nagyon sok mindenről le kellett mondani az elmúlt pár évben, hogy eljusson ide ahol most van. Ilyen például az úgynevezett “Tesla Store”, ahol nyugodt szívvel tudtak az emberek autót rendelni és alaposan szemügyre vehették a kiállított modelleket. Ezeknek a többségét mára már bezárták és mindent online lehet rendelni és intézni. Igen ám, de mi magyarok szeretjük megnézni, hogy mit vásárolunk és mire adunk ki pénzt. Éppen ezért az Universal Leasing Kft. tulajdonosai és vezetői tavaly év végén álmodtak egy hatalmasat és bejelentették, hogy hamarosan egy Tesla bemutatóteremmel gazdagítják a fővárosunkat. Az ötlet egyből szimpatikus volt! Végre megjelenik egy lízingcég aki segíti a hazai vásárlók igényeit kiszolgálni és lebonyolítani azt a temérdek papírmunkát amivel egy ilyen adás-vétel jár!

A bemutatóterem április 25-én nyitotta meg kapuit Budapesten a Lechner Ödön fasor 1 alatt. A megnyitó óta pedig minden rajongó és vásárolni szándékozó érdeklődő megcsodálhatja, illetve szemügyre veheti korunk legmodernebb elektromos modelljeit. Aki egyszer beül egy ilyen autóba az többé nem akar kiszállni, előbb utóbb lecseréli a jelenlegi autóját vagy vesz mellé egy Teslát.

“Sajnos” ezzel én is így jártam! A sok Teslás cikk hatására egyre jobban “megfertőződtem”. A rohamtempóban növekvő elektromobilitás hazai elterjedése miatt, pedig egyre gyakrabban kell az ország különböző pontjaira utaznom. Néha már kevésnek bizonyult a B-osztály hatótávolsága és lépni kellett valamit. Itt jött képbe az előre befizetett foglalóm és az Universal Leasing Kft. szolgáltatása. Mondanom sem kell, hogy lelkesen álltak hozzá a gondomhoz a cégnél. Mindenben segítettek. Tudtam, hogy egy jól felkészült csapattal van dolgom! Az előre kiszemelt és konfigurált modellt az ígért határidőn belül leszállították, tehát szeptember végére megérkezett az autó. Egyedül a rendszámozás és az eredetvizsga volt egy kissé hosszúra nyúlt folyamat, de ahogy tudom ez manapság országos probléma. Nem is volt baj, mivel október 10-11-12-én rendeztük meg a 19. Dental World fogászati rendezvényt, ahol ezt a modellt is kiállítottuk! Hihetetlen volt számomra, hogy egy hófehér Tesla Model 3 így el tudja varázsolni a látogatókat. Talán nagyobb sikere volt az autónak, mint az élő műtétek sorozatának a rendezvény ideje alatt!

A papírozás és a rendszámozás október 21-ére készült el és ezen a napon át is vehettem a Model 3-at, egy a Tesla világához pontosan passzoló bemutatóteremben a Lechner Ödön fasor 1. alatt.

Hogy miért a Tesla Model 3-ra esett a választás? Miért nem egy másik márkára? Arról is írok hamarosan egy rövidke beszámolót! Majd arról is, hogy közel három és fél hét alatt, hogyan csavartam egy elektromos autóba 3000 kilométert és hogyan viselkedett ez idő alatt az autó. Bár volt két nap mikor állt és csak bambán nézett maga elé, de az az én hibám volt. Tanulságos a történet!

Aki Tesla vásárlásán töri a fejét, az ne habozzon! Látogassatok el az Universal Leasing Kft. bemutatótermébe! Az értékesítő kollégák egyedi finanszírozási konstrukciókkal és akár több milliós adókedvezményekkel várják az érdeklődőket!

Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz.