Az indiai Tata Power energiaszolgáltató nagyszabású beruházást tervez az elektromos autós töltőpontok hálózatának bővítésére Indiában. A pénzügyi év végéig a meglévő 170-ről több, mint 700-ra szeretnék növelni az oszlopok számát, mindezt pedig a Tata Power EZ Charge névre keresztelt leányvállalatának égisze alatt viszik majd véghez.

Hirdetés

A vállalat kifejtette, hogy az indiai autóipar értékesítéseinek hosszan tartó visszaesése miatt az elektromos járművek iránti kereslet várhatóan jelentősen növekszik majd. Számszerűsítve, ez több mint 150000 eladott elektromos járművet jelent majd a spekulációk szerint, ami 20 százalékkal meghaladja a 2018/2019-es gazdasági időszakban értékesített 135000 e-autót.

Meg kell azonban jegyezni, hogy a lenyűgözőnek tűnő adatok az Indiában az elmúlt időszakban eladott járművek kevesebb, mint 1 százalékát teszik ki. A szolgáltató ettől függetlenül optimista, remélik, hogy az EV-vásárlás vonzóbbá válik azáltal, hogy a közeljövőben az elektromosan közlekedők már jobb és hatékonyabb infrastruktúrát fognak tudni használni az ország egész területén. Tekintettel India területi nagyságára, a beruházások megvalósítása biztosan hosszabb időt vesz igénybe a nagyobb városokon kívül, így a vállalat az e-autósok türelmét kéri.

Praveer Sinha, a Tata Power vezérigazgatója kijelentette:

„Az indiai autóértékesítés elhúzódó visszaesése ellenére továbbra is figyelemmel kísérjük az ország mobilitásának jövőjére irányuló üzleti és gazdasági intézkedéseket. Úgy gondoljuk, hogy elkerülhetetlen a tiszta, kibocsátásmentes közlekedés felé történő radikális elköteleződés. A megfelelő politikai körülmények kialakítása mellett a zéró emissziós megoldások iránti nagy belföldi kereslet, illetve az elektromos hajtással szerelt járművek vételárának állandó csökkenése erősen jelzi India előremutató szándékait.”

Eddig a Tata 170 gyorstöltési pontot telepített több mint 20 indiai városba, ideértve Új-Delhit, Mumbait, Bangalurut, Punét és Haidarábádot, a szándékuk pedig az, hogy 2021 márciusáig tovább bővítsék a lefedettséget. Az üzletpolitikájukat megvizsgálva azt vehetjük észre, hogy az üzemanyagtöltő-állomásokkal és a szállodákkal való együttműködés létrehozásával, az utazók számára szolgáltatásokat nyújtva képzelik el a megvalósítást. Igazán követendő ez az elképzelés, hiszen hazánkban is számos érthetetlen kivitelezéssel találkozhatunk a töltőoszlopok elhelyezését illetően. A szolgáltatások, vendéglátóipari egységek mellé történő telepítéssel pedig egyszerre két legyet üthetnének a megosztók: miközben fizetünk a töltésért, még a konjunktúrának is adunk rendesen a rendelkezésünkre álló idő alatt, már ha ez módunkban áll.